Playmofetish Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ikke akkurat så gammel, men: Barton XP 2800+ @ 200*10,5= XP3000+. Tidligere maskiner har vært Dell og lignende fyskap uten muligheter for noe klokking. Lenke til kommentar
brillan Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 AMD K-6 fra 400mhz til 4xx mhz. Overklokket også et voodoo 3000, men husker ikke hvor mye. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Tja. Kjørte en XP1700 (1433 MHz) på 1100 Mhz i ett år :o Lenke til kommentar
numleif Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Pappa ville ikke kjøpe ny pc, så jeg tok saken i egne hender. En gammel p2-maskin ville liksom ikke henge med lengre (og hadde heller ikke gjort det på 2 år...). Så jeg trålet nettet inn og ut, helt til jeg kom over noe de kalte "sloket", eller noe.. (Kort sagt: fcpga2 prosessor på pII (slot 1?) hk). Således kunne jeg kjøre på en Celeron (tualatin) 1,2 Ghz... Heldig som jeg var, var hk'et et aopen ax63pro, som hadde vært noe av det beste man kunne ha, med tanke på overklokking... Resultatet ble en pc fra '97 som klokket på godt over 1500Mhz. Men herregud, det var et langvarig prosjekt, og jeg skal aldri gjøre det igjen! Har aldri helt hatt sansen for jumpere etter det... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 zyrix 200mhz med skjev ribbe og uten goop@233mhz etter hvert som lysta, interessen og kunnskapen økte ble det hjemmelaget vannkjøling og et 118w peltier element. den nådde vel 411mhz før den blei kassert.. den døde i et flammeinferno med masse av lynol innvolvert.. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 p3 450@533. Visste ikke at det var overklokking engang. Får ikke helt til prosentregninga her nå. Noen som gidder? tar bare forskjellen og deler på det på det opprinnelige tallet og ganger dt med 100 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 *Mimre tilbake noen år* Min første overklokk: Klemte en AMD T-bird1133Mhz til 1577Mhz! Da stod maskinen på trappa ute i hagen en kald dag i mars, men det fungerte jo det også! Lenke til kommentar
TDK Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Første overklokk? Et par år siden da jeg dro min P4 ''willamette'' 1.8ghz til 2.1 ghz... Hadde det slik i et par dager, men etterhvert begynte skjermbildet og blinke... Så jeg satte frekvensen tilbake fordi jeg var redd for skjermkortet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå