Gå til innhold

Aller første overklokken din?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se, det første JEG gjorde selv, var vel en XP2000, med AGOIA-stepping. Klokket den fra default XP2000-hastighet (husker ikke hva det var, hjelp meg, noen? :blush:) opp til 1.85 GHz, med en FSB på 149 MHz. Husker jeg syns det var irriterende at jeg aldri nådde 150 MHz FSB med den, hehe. Det kan nok ha noe å gjøre med at jeg klokket med en dævelsk treig ram, TwinMOS C.L 2.5 PC2100-brikke, hadde jeg da. Ikke spør om temp og Vcore, for det husker jeg slett ikke.

Lenke til kommentar

486DX2-66 @ 80 MHz her også.. husker jeg gikk ifra 143 til 170 poeng på et testprogram fra Norton, hvis navn jeg totalt har glemt. Måtte haugevis med bios-tweaking til for å få det stabilt. Husker min form for stabilitets-sjekking : Pakke ca. 10mb til ei zip-fil, for deretter å pakke den opp i test-modus for å se etter CRC-feil. Primitivt, men effektivt !

Those were the days..

Lenke til kommentar

Celeron 433@540Mhz(6,5 x 83Mhz)

Er vel ikke akkurat klokking men min første PC var en Compaq av den typen hvor maskina er i sammen med skjermen, og var en 486 DX2/66 20 Mb RAM, som jeg bytta prosessor til noe jeg tror var Cyrics 586 83Mhz.... :D

Hadde også modda til en en utvendig CD-Rom med laaaaannge kabler inn i maskina... :!:

Edit: Skriveleif... :blush:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...