Mortal Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg kjører Archlinux og prøver å få iPod-en min til å virke. Men jeg vet ikke hvilke moduler som må lastes for å få dette til. Jeg har et PCI firewire-kort. Er det noen som kan hjelpe meg? lspci sier dette om firewire-kortet: 00:0c.0 Firewire (IEEE 1394): Lucent Microelectronics FW323 (rev 04) Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 (endret) ja, det hjalp ikke stort. Den skal komme opp som /dev/sda ikke sant? Endret 17. august 2004 av Mortal Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg vet ikke hvilken kernel Archlinux bruker, og hvordan ellers distroen fungerer, men i Gentoo gjør jeg følgende: http://www.google.com/ først. Etter det så finner man ut hvilke moduler man trenger, og om jeg ikke husker feil så må du ha støtte for SCSI og IEEE1394. Dette fordi IEEE1394-devices blir mountet som SCSI-disker med hotplug (eller er det helt feil det jeg sier?). Hvilke spesifikke moduler husker jeg ikke, men det er derfor jeg gav deg første steget til å finne det ut. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Jeg prøvde forskjellige howtoo-er, men ingen fremgangsmåter virket. Men i dag etter at pacman -Syu oppgraderte til kernel 2.6.8 virket det med en gang. Så det var vel noe som manglet i kernelen da går jeg ut ifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå