olo Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 HELP WANTED Har en Acer 8003Lmi med innebygd Intel PRO/Wireless 2200BG trådløskort. KJøpte pcen i sommer, og siden da brukt mange forskjellige trådløsnett. På de fleste nett holder forbindelsen seg oppe, men på noen nett mister jeg forbindelsen titt og ofte (fra 2 til 5 min oppetid hver gang mellom laptopen og aksespunkt). Har etterhvert konkludert med at de nett laptopen min sliter med, er dlink nettverk. Høres dette kjent ut? Det kjipeste er at jeg er eier av et dlink dwl 900AP aksesspunkt, ergo så sitter jeg her med en 10meter lang nettverkskabel gjennom stua... olo Lenke til kommentar
olo Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 ligger feilen i pcen eller aksesspunktet? Anyone... Lenke til kommentar
knut Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Regner med at det er DWL-900+ du har, som benytter seg av et Texas Instruments brikkesett. Dette er kjent til å tulle med Intel sine trådløse kort. Det første du må gjøre er å oppdatere firmwaren til aksesspunktet ditt. Det andre er å deaktivere strømsparingsfunksjonene til det trådløse kortet ditt. Dette gjøres i Intel ProSet verktøyet. Lenke til kommentar
olo Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Nei har DWL-900, men har testa på DWL-900+ og der var det samme problemet. Skal prøve dine forslag bludern. Takk Lenke til kommentar
olo Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Problemet er løst, takk takk takk Endra på strømsparings instillingene til kortet, og det gjorde susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå