Gå til innhold

Dell vs Netshop?

Anbefalte innlegg

Skal snart gå til innkjøp av en bærbar pc, og har nå plukket ut to alternativer jeg mener passer meg bra. Hvis noen har noean andre alternativer, så vær snill å kom med de. Men hvilken av disse to burde jeg velge? Netshop sin er litt billigere, mens dells har et bedre skjermkort(viktig pga av mye spilling).

Dell:

Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Home

Service & Complete Care: 1 års henteservice. Standard på denne modellen (-NOK - 3 708 kr)

Prosessor: Intel® Pentium® 4 prosessor med HT teknologi (3.20 GHz, 512KB L2 Cache, 800MHz FSB)

Skjerm: 15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200)

Minne: Spesialtilbud: 1024MB 400MHz DDR RAM (2x512 MB)

Grafikkort: Nyhet: ATI® Mobility™ RADEON™ 9800 256MB, 8x AGP (+ NOK 1 674 kr)

Harddisk: Spesialtilbud: 60GB IDE (7.2000 RPM)

Optisk enhet: 8x DVD+RW, modulær, med Decoder Software (+ NOK 186 kr)

Sum med mva og uten: 17 690 kr 21 936 kr

Netshop:

Aopen barebone bærbar PC 56K, 10/100

- 15"TFT, Ati mobility 9700 128MB dedikert

Intel Pentium M 735 1,8GHz FSB400

- 2MB CACHE BOXED "Dothan"

Intel Wireless LAN Mini PCI Card

- 54MBPs

Microsoft windows XP Professional OEM

Produksjon og testing av PC

Corsair 3200LL 2x512MB

Hitachi 60GB 7200rpm

Aopen 4x Dvd brenner(dual layer)

Sum: kr 19 487,00

Hva mener ekspertene? Gi litt begrunnelser for hva dere ville valgt, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om Dell maskinen kan være litt kjappere til spilling.

men jeg kan love deg at den Desktop CPU'en som sitter i Dell maskinen blir så varm at viftene kommer til å ule på full guffe nesten konstant.

Skal du handle bærbar så kjøp en med "Mobile" prosessor. De utvikler mindre varme og trenger derfor mindre kjøling = mindre støy.

Lenke til kommentar
Hvor stor er forskellen på ytelsen til et 9700 og et 9800?

Vist det han over sier stemmer, vil forskjellen på disse være betydelig, X800 core på 9800pro klokk vil nok også gi en fin temperatur.

Edit: Wtf ,det har jo 256 MB ram, skal si det tok steget fra 128-256 fort.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Går utifra at Dell maskinen er en Inspiron 9100 og Netshopen en 1557 Barebone?

Jeg kan si følgende om maskinen fra Dell; Dette faller vel innenfor kategorien /slepbar/ og den veier vel rundt 4,5 kg? :no:

Det er en definitiv desktop-killer med svært gode specs, men jeg hadde heller kjøpt en stasjonær hvis jeg hadde dette for øyet. Batterilevetiden Kan umulig være over en time(?)

Prosessoren er en 3,06Ghz Intel med HT? Denne vil som sagt garantert føre til et grusomt støynivå, og vil etter min mening egne seg dårlig til en mobil arbeidsstasjon. Trist å sitte på lesesalen med viftestøy som fra en gammel støvsuger..

I tillegg har den et crappy kabinett ( I likhet med lillebror I8600 som jeg har selv)

Skal du ha Dell ville jeg heller sett på I8600.

Skal du kjøpe bærbar i dag må du /ikke/ finne på å kjøpe noe annet enn Centrino/ Intel Pentium M/Dothan! Da får du god ytelse, lavt støynivå og god batterilevetid.

Hadde uten tvil gått for netshop eller liknende med Dothan :yes::ermm:

EDIT

Dell har fantastisk nydelige skjermer, har selv 15 tommer WS 1680X1050. Det er rett og slett deilig å jobbe med denne, både når det gjelder grafikk, browser og tekst.

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar
Skjermen er neppe den beste.

Skjermene er vel ofte det eneste som utmerker seg posetivt på dell maskiner, ivertfall etter hva jeg har fått med meg. Blir liksom ofte eneste grunnen til å velge dell. God oppløsning har den også.

Hadde jeg vert deg ville jeg prøvd å få tak i en med, 2GHz dothan og 9800 skjermkort, ultimat maskin:)

God ram i den netshop maskina da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...