Gå til innhold

hdd min er forsvunnet! :cry:

Anbefalte innlegg

jeg skulle bare ta en omstart og når den kom in i windows igjen så var e: vekk!! jeg formaterte c: og tenket det var et virus ellert en software bug som gjorde det, men når jeg skulle skulle velge hvilken hdd å instalere på så stod i hdd liste at den hdden ikke var partisjonert. Den kommer fortsatt ikke opp etter formateringen. vet noe hva jeg kan gjøre?

PS: det ein 160gb wd som er partisjonert til en eneste partisjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har 3 separate hdder 120gb som er partisjonert med en egen windows partisjon. en 80gb og den 160gb. jeg er 100% sikker at jeg ikke valgte å formatere disken. jeg er veldig forsiktig når det er menyer til å formatere en disk. jeg kjener og fler som har gjordt det ut å ville det. jeg tenker det kan være virus som skjuler disken?

Lenke til kommentar
jeg har 3 separate hdder 120gb som er partisjonert med en egen windows partisjon. en 80gb og den 160gb. jeg er 100% sikker at jeg ikke valgte å formatere disken. jeg er veldig forsiktig når det er menyer til å formatere en disk. jeg kjener og fler som har gjordt det ut å ville det. jeg tenker det kan være virus som skjuler disken?

Kan godt være at hele filsystemet har gått til helsikke. Det skjedde på laptopen til dama for et par uker siden. Dataene som lå på den disken, kan sikkert hentes fram igjen med f.eks GetDataBack for NTFS fra Runtime Software. Jeg bruke det på disken hennes, og vi fikk tilbake alt som var av interesse.

NB: det er ekstremt viktig at du ikke skriver NOE til disken. Ikke partisjonere, formatere, installere en dritt. Da risikerer du nemlig å overskrive dataene, og da er de bortweck.

Lenke til kommentar

jeg får prøve det GetDataBack progget. håper det fynker. jeg finner alle mine wd hddene med wd programmene. jeg har kjør deres egne testen og de sier diskene er helt ok.. jeg trodde det at det var det med sp1 som var problemet. jeg hadde det problemet før, men fixet det med sp1. jeg har lagt inn alt, men den finner den fortsatt. jeg kjørte og norton disk doctor og får denne feilmeldingen:

Error on disk 3 -- An extended partition is invalid.

Lenke til kommentar
NB: det er ekstremt viktig at du ikke skriver NOE til disken. Ikke partisjonere, formatere, installere en dritt. Da risikerer du nemlig å overskrive dataene, og da er de bortweck.

Skriving til disken er fyfy, men f.eks. quickformat gjør ingen harme.

Men jeg lurer på ein ting; sånne som IBAS får jo ut dataer fra harddisker som er formatert uttallige ganger, overskrevet flere ganger, osv.. HVA gjør dem egentlig? Siden software ikke klarer å hente det ut...

Lenke til kommentar
Det fynket med GetDataBack programmet, MEN jeg må registrere for å få kunne kopiere filene alle filene på disken. :cry: vet noen om noen gratis porgrammer som gjør det samme?

Ikke til NTFS, nei. Om dataene du hadde var viktig, kan du jo kjøpe programmet. Slipper da hvertfall å miste verdifull data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...