a_m_e_s Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Jeg kjører to pc'er med Win XP koblet i lokal-nettverk, og jeg har administrator rettigheter, og samme brukernavn på begge maskiner. Fra pc1 får jeg "slippe inn" hos pc2 og titte på delte filer. Omvendt, altså fra pc2 til pc1 er det full-stans/brekksladd/rødt lys/dead-end osv.. Popper bare opp en rute hvor jeg må skrive inn brukernavn og passord for å logge på. Brukernavnet får jeg riktignok ikke lov til å endre, det er nemlig bare <"pc1"\gjest>. Her prøvde jeg med passordene "blankt/enter" og "gjest", men ingen suksess. Snuste så litt rundt i oppsettet for min bruker og fant et sted jeg kunne "administrere mine nettverkspassord". I <serverfeltet>: la jeg inn "pc1", i <brukernavnfeltet>: "pc1"\"administrator" (skrivemåte som anvist, tror jeg..), og i <passordfeltet>: samme passordet jeg bruker til å logge inn på "administrator"-kontoen min på "pc1". Når jeg etter det prøvde å koble til den andre maskinen (altså fra "pc2" til "pc1") stod det <"pc1"\"administrator> der i stedet for <"pc1"\gjest>. Jeg la inn passordet, og vips..ingenting skjedde Hva skal jeg gjøre? Mvh a_m_e_s Edit: Tenkte jeg skulle legge til at jeg ikke har firewall software på noen av maskinene. Endret 17. august 2004 av a_m_e_s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå