Gå til innhold

p2p for musikkneddlasting

manav

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere her på forumet for å laste ned musikk? Nå har jo kazaa lite blitt dårlig og jeg får nesten ikke lastet ned noe som helst. kazaa lite resurection fungerer heller ikke noe bedre. Med DC++ har jeg ikke nok filer å dele til at det fungerer. Finnes det noe gratisprogram som virker like bra som kazaa gjorde i sine glannsdager? Har nettopp fått ny PC med bredbånd for første gang og er desperat etter å begynne å laste ned, var noe jeg hadde gledet meg til lenge....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at mange her på forumet bruker dc++. Vil dere si at dc++ er det beste om jeg vil laste ned store mengder? Burde jeg sette meg inn i det skikkelig (forstår ikke noe av hubs, porter osv) og få orden på det? Er det verdt bryet eller er det like greit å bruke programmene dere nevner?

Lenke til kommentar

Dc++ er genialt, men du bør helst ha litt å dele for å komme inn på gode hubber..

De svenske hubbene er best.

Største forskjellen fra andre fildelingsprogramme er at dc hubbene er styrt av OP'er, på samme måten som IRC. Du blir derved kicket/bannet for å bryte reglene, som ofte står når du kommer inn på hubben.

Fordelen med dette er at du omtrent ikke kommer borti musikk/film med feil navn.

Du bør dele ca 100 GB for å komme inn å de gode hubbene.

amatør musikk og feriefilmer som sagt ;)

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Hei,

Hvis din mama driver med å lage musikk selv - da kan jo starte med å rippe hele din mamas samling av CD'er i høy kvalitet til mp3 format (f.eks 320Kbits). Hvis hun med tiden har fåt lagt 100 CD'er - da vil du få ca. 7 - 10 GByte å dele med andre.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Hva bruker dere her på forumet for å laste ned musikk? Nå har jo kazaa lite blitt dårlig og jeg får nesten ikke lastet ned noe som helst. kazaa lite resurection fungerer heller ikke noe bedre. Med DC++ har jeg ikke nok filer å dele til at det fungerer. Finnes det noe gratisprogram som virker like bra som kazaa gjorde i sine glannsdager? Har nettopp fått ny PC med bredbånd for første gang og er desperat etter å begynne å laste ned, var noe jeg hadde gledet meg til lenge....

Kazaa-lite fungerer fint hos meg.Du kan jo prøve Limewire.

Lenke til kommentar

à propos musikksamlingen til din mor: det har alltid irritert meg at man kun kan laste ned MP3-filer og ikke ekte CD-image (ISO, nrg, ...) som jo gir uovertruffen lyd i forhold til de sure MP3ene (selv i 320Kbits). Problemet er jo selvsagt at ISO-filer tar 500-700 MB per cd, men nå var jo det poenget i denne tråden, så..

Hils mamma da

Lenke til kommentar
à propos musikksamlingen til din mor: det har alltid irritert meg at man kun kan laste ned MP3-filer og ikke ekte CD-image (ISO, nrg, ...) som jo gir uovertruffen lyd i forhold til de sure MP3ene (selv i 320Kbits). Problemet er jo selvsagt at ISO-filer tar 500-700 MB per cd, men nå var jo det poenget i denne tråden, så..

Hils mamma da

hadde vært morsomt å se hvordan du hadde klart deg i en blindtest....

Lenke til kommentar

Hils mamma da

http://www.monkeysaudio.com/

tusen takk for det tipset, var faktisk ikke klar over dette programmet !

det forandrer jo en del mht musikknedlasting...

hjertelig takk :yes:

Lenke til kommentar

Hils mamma da

hadde vært morsomt å se hvordan du hadde klart deg i en blindtest....

mener du mellom lossless og lossy audio-komprimering ?

jeg er av den oppfatning at man må være totalt d¢v eller uinteressert i musikk for å ikke h¢re forskjell på MP3 og CD :no:

da mener jeg på et ekte stereoanlegg altså, ikke en CDROM-leser og et par

PC-h¢yttalere :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...