Oly Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Har en altfor varm PC på rommet mitt, som Everest Home Editions temperatur måler målte temperaturer på: Motherboard 64°C (147 °F) CPU 49°C (120 °F) CPU Diode 87°C (189 °F) Harddisk 53°C (127 °F) PCens temperatur fører til en ekstrem varme på rommet som "tar nesten livet av meg", og vurderer derfor et vannkjølings sett til PCen min. Vet at denne threaden har blitt tatt opp flære ganger før, men grunnen til at jeg gjentar den er at jeg er usikker på hvordan skjermkortet mitt, et Sapphire Radeon 9700 pro Ultimate Edition, skal kunne kjøles ned med vannkjøling pga de store kjøleribbene på over og undersiden av kortet. Oversiden Undersiden Lurer derfor på om disse beistene av noen kjøleribber på skjermkortet skal skrues av ved tilkobling av vannkjøling, slik at kortet tar mindre plass. Eller skal kjøleribben på den siden der skjermkortes prosessor ikke står plassert på, ikke skrues av Vurderer kjøp av dette WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Cooling kit KT12A-L20/220v-10mm Antarctica eller dette WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Power Kit KT12A-L30/220v-10mm Antarctica Dual Rad kjølesettet til PCen, slik at alle PCens komponenter kjøles ned til langt mere akseptable temperaturer enn disse sydentemperaturene som foreløbig er inni maskinen min. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Vet at denne threaden har blitt tatt opp flære ganger før, men grunnen til at jeg gjentar den er at jeg er usikker på hvordan skjermkortet mitt, et Sapphire Radeon 9700 pro Ultimate Edition, skal kunne kjøles ned med vannkjøling pga de store kjøleribbene på over og undersiden av kortet. Ja, den må du jo isåfall skru av da... EDIT: Zalmans løsning ser slik ut: Det følger med kjøleblokk og RAM heatsinks. Jeg hadde problemer med at kortet mitt gikk varmt tidligere, men etter jeg satt i Zalman løsningen har det funger kjempe bra. BTW, kill that photographer... Endret 18. august 2004 av oblivian Lenke til kommentar
meeg Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Det blir jo ikke noe kjøligere på rommet av vannkjøling. Det er jo den samme varmen som skal transporteres bort fra CPU/GPU/hardisk, til da en radiator istedet. Kjøleren som sitter på skjermkortet ditt idag, kjøler både GPU og minnebrikkene. Når/hvis du bytter denne med vannkjøling, vil den kun kjøle GPU og ikke minne. Her finnes det jo små kjølefinner til minnebrikkene, men som sagt. Det produseres like mye varme. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Pøh...du trenger ikke kjøling på¨skjermkortet..på mitt geforce3 128mg, har viften stoppet å fungere av en eller annen høyst mystisk grunn...men funker like bra fortsatt...har gått sånn nå i ihvertfall 3 måneder uten noe prob...klart...litt høy temp blir det(Nok til at jeg ikke klarer å holde fingerene der i mer en 3 sekunder eller no...), men det har ikke streiket hittill... Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Nope...den går å greier den...skal se om jeg får tatt tempen på den... Edit: Vel...en grovmåling viste 67c, men det var jeg som holdt en sensor nede på oversiden uten noe kjølepasta....legg til 10 grader for feil i selve avlesningern og det faktum at jeg holdt sensoren nede med en ispinne (litt for varmt for en finger gitt)... så er vi roughly oppe i 80 grader...er det helt forskiftsmessig egentlig? Selve viften vil lixm ikke gå rundt...jeg priker litt borti den...så går den kanskje 2-3 runder eller no..så virker det som den stopper av et eller annent eletrisk...har tatt den av og skjekket men den sitter ikke fysisk fast i noe.... Endret 18. august 2004 av Prnkstr Lenke til kommentar
am3k Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Denne hører vel til under vannkjøling...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå