Gå til innhold

Eltax Millennium 500 Bøk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe meg denne sammen med høytalerne

Eltax Receiver AVR-800, Sølv Dolby Digital EX, DTS-ES, 6.1, 6x150 W

----------------------------------------------------------------------------------------------

Innebygde dekodere DTS-ES-dekoder, Dolby Pro Logic II, Dolby Digital Surround EX, DTS Neo:6

Digital Sound Processor (DSP) Ja

DSP forhåndsinnstilt Hall, Stadium, Theater

Responsbåndbredde 10 - 70000 Hz

Signal-til-lydforhold 100 dB

Forsterkerutgangsdetaljer 100 watt - 8 ohm - 4 kanal(er) ( surround )

100 watt - 8 ohm - 1 kanal(er) ( senter )

100 watt - 8 ohm - 1 kanal(er) ( surround back )

150 watt - 4 ohm - 4 kanal(er) ( surround )

150 watt - 4 ohm - 1 kanal(er) ( senter )

150 watt - 4 ohm - 1 kanal(er) ( surround back )

----------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Nad har kanskje kreftene men ikke mye annet.

Er ikke noe galt med lyden til nyere NAD. De spiller rent, med god kontroll og ikke anstrengt. Hvilke forsterkere mener du er bedre totalt sett til den prisen?

Har ikke hørt akkurat den Nad modellen og ser nå at den har vunnet endel tester. Men har hørt mye fra Nad og har generellt litt kjipe erfaringer med det merket.

Jeg ville nok også gått for en Cambridge forsterker.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt på ett par Eltax Millenium 500, det er ganske god futt i dem, men futtet varer ikke så lenge som du vil at det skal.

Det er billig som f, sant nok...meen! Hvis du er ute etter noe som er godt med trøkk i og at du vil at det skal vare lenge! Så ta en tur innom: www.hifiklubben.no

Der har du alt som trengs for å spille naboene ut av nabolaget m.m....

Tips hvis du vil ha trøkk for en billig penge,

Cerwin Vega CLSC-10 Høyttalere kr 2 996,00

og

NAD C320 BEE forsterker kr 2 998,00

Men du har mange andre muligheter, enten kan du ta kontakt med Hifiklubben eller andre bedrifter som driver med hifi.

Det er pengeboken din som styrer kjøpet

:thumbup:

Lenke til kommentar

Det som stopper meg ifra å kjøpe SUPER kraftige høytalere er jeg har nabo vegg i vegg, altså en 2-3år gammel unge. Kan ikke spille så høyt da. Lommeboka skriker også etter penger....

Så jeg kommer nok til å gå for eltax settet og forsterkeren som nevnt over

Lenke til kommentar

Har selv 2 stk millenium 500 som er ca 2 mnd gamle. det er mye lyd for pengene, men de har 1 stor ulempe. diskantene er veldig skjøre, og jeg trodde mine tok kvelden etter ca 1 mnd. det var ikke diskantene, men diskant utgangen på delefilteret inne i høyttalerene som tok kvelden. (i begge to faktisk) så nå går det bare i mellomtone og bass til jeg får ordna meg et nytt delefilter.

En kamerat av meg har oxo disse høyttalerne. og diskantene hans er oxo sprengt. der er det diskantene som har tatt kvelden, og det knitrer enormt..

forsterker fra eltax ville jeg heller vært forsiktig med. det er billig, men jeg tror nok oxo at du får det du betaler for. :no:

Har selv:

Yamaha RX-V550 på 6x135W Titan

2 stk Eltax millenium 500 sort

Eltax Atomic A15 sort sub. Var ikke fornøyd med lyden i suben, så nå står det i et Autostudio X-15 gromelement som gir skikkelig trøkk :D

Er greie høyttalere, men vær forsiktig med diskanten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...