erikindre Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 hvis du kan basic c/c++ altså vet hva variabler, looper osv er, så er det nesten klin likt som med alle andre språk, og er altså lett. Derfor er socketprogrammering i c/c++ også lett, så sant du ikke sliter med det basice også. Poenget er hvertfall at du ikke trenger en utrolig god kjennskap til språket som eirikindre sier. Hva med resten av MSN-klonen da? GUI? Jeg holder fast på at man bør ha god kjennskap til språket før man starter på et sånt prosjekt. Merk deg at fyren spurte om c++ og HTML var likt, m.a.o kan han INGENTING. Du lærer deg ikke C++ på en helg... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Du lærer deg nok til å begynne med socket programming (kun basics) - men ja, det virker som det er litt lengre frem for ham.... (alt varierer jo på individets læringskapasitet da ) Lenke til kommentar
saboi Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 hvis du kan basic c/c++ altså vet hva variabler, looper osv er, så er det nesten klin likt som med alle andre språk, og er altså lett. Derfor er socketprogrammering i c/c++ også lett, så sant du ikke sliter med det basice også. Poenget er hvertfall at du ikke trenger en utrolig god kjennskap til språket som eirikindre sier. Hva med resten av MSN-klonen da? GUI? Jeg holder fast på at man bør ha god kjennskap til språket før man starter på et sånt prosjekt. Merk deg at fyren spurte om c++ og HTML var likt, m.a.o kan han INGENTING. Du lærer deg ikke C++ på en helg... jeg er fullt klar over at du burde kunne litt mer enn basic c++ for å lage en msn-klient. Men du sa at du må ha GOD kjennskap til språket for socketprogrammering og at det var jævlig pes. Det må du ikke. socketprogrammering er lett. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Samme hvor lett socketprogrammering og GUI's er, så bør han ha en del erfaring med å kode. Hvis ikke går alt i tull, og alt faller sammen. JEg har lagd en liten chat-klient + server, men jeg tok meg god tid på det. Jeg har utelatt GUIet enda, men tok meg tid til faktisk å FORSTÅ hva jeg skrev... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg tror ikke jeg hadde klart å lage en MSN klone, enda jeg har holdt på med C++ noen år nu. det er sjeldent jeg lager et program i C++ med GUI (bare C++.NET) fordi det er så sykt mye å skrive for å få til enkle ting (selv i MFC) Lenke til kommentar
Klette Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 konsoll msn klient da vel =) Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) hvis du kan basic c/c++ altså vet hva variabler, looper osv er, så er det nesten klin likt som med alle andre språk, og er altså lett. Derfor er socketprogrammering i c/c++ også lett, så sant du ikke sliter med det basice også. Poenget er hvertfall at du ikke trenger en utrolig god kjennskap til språket som eirikindre sier. Hva med resten av MSN-klonen da? GUI? Jeg holder fast på at man bør ha god kjennskap til språket før man starter på et sånt prosjekt. Merk deg at fyren spurte om c++ og HTML var likt, m.a.o kan han INGENTING. Du lærer deg ikke C++ på en helg... jeg er fullt klar over at du burde kunne litt mer enn basic c++ for å lage en msn-klient. Men du sa at du må ha GOD kjennskap til språket for socketprogrammering og at det var jævlig pes. Det må du ikke. socketprogrammering er lett. Tja.. Korrekt bruk av tråder ligger vel på et litt annet nivå enn å beherske variabler og grunnleggende kontrollflyt, og er absolutt et must for en velfungerende socket-applikasjon. Verken tråder, sockets eller gui-programmering (om du bruker et hensiktsmessig bibliotek/miljø) er vel akkurat hjernekirurgi, men du er jo nødt til å få litt problemer med å sy sammen 5-6 'lette' ting når du sitter og lurer på hvordan det var man skrev en loop. Endret 24. august 2004 av Frank2004 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 ^^ bra sagt man må forstå hva de somskrev tutorialene gjorde, ikke bare kopiere koden Lenke til kommentar
Klette Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 copy&paster er gull det =) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 copy&paste er for de svake og de veike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå