Nicklas Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hei ! ... er det mulig ? Hva må man kunne/vite for å lage det, bortsett fra selve c++ ? Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Hva må man kunne/vite for å lage det, bortsett fra selve c++ ? Du må jo vite hvordan du kobler deg mot msn-serverene, henter ned nick og sende tekst osv da. Har du tenkt til å lære deg c++ bare for å lage en ny msn klient? Det tar nok litt tid før du kommer så langt. Endret 17. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Nicklas: Om jeg ikke tar helt feil, har du spurt om noe så og si 100% tilsvarende en 2-3 ganger tidligere. (socket-programmering) Du har fått gode svar hver gang, hva er problemet? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Han har ikke fått et lett svar? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Han har ikke fått et lett svar? Mulig. (håper du var ironisk nå :] ) edit: Kan svare igjen, det handler om socketprogrammering: "beej" @ google Endret 17. august 2004 av søppel Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Nei, nettopp ! Dere må skrive så jeg skjønner det Vet dere ossen man kobler til msn serverne ? Går det ann å se i kildekoden til MSN messenger'en som vi allerede har ? ( til windows ) Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Vet dere ossen man kobler til msn serverne ?Går det ann å se i kildekoden til MSN messenger'en som vi allerede har ? ( til windows ) 1) connect() 2) nei Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) ..og funksjonen connect(), som nevnt av invictus, er beskrevet i guiden "beej" @ google. Edit: Les hele .. flere ganger -- til du forstår alt som nevnes der. Hvorfor ikke prøve noen av kode-eksemplene? Om du bruker Linux -- slå opp i man-sidene og les alt (relatert) der også, flere ganger. Om du bruker Win32 -- slå opp i MSDN og les alt (relatert) der også, flere ganger. Endret 17. august 2004 av søppel Lenke til kommentar
Legion Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 se på f.eks. mirandaprosjektet http://miranda-im.org/ protokoller og plugins. GPL lisens. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Jeg ville i grunn anbefallt deg å lære socket-programmering fra grunnen av i stedet for å se på kode som inneholder masse annet også - og dermed virker forvirrende. Edit: ..men når vi er inne på det så finnes det flere, f.eks. Gaim: http://gaim.sourceforge.net/ ..tilsvarende åpen kode. Det finnes også flere. Endret 17. august 2004 av søppel Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Se på http://www.hypothetic.org/docs/msn/index.php, les kildekoden til åpne MSN-klienter (GAIM, Kopete, gtmess, aMSN osv) og sett deg inn i socket-programmering. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Oki, men er C++ og Socket det samme som HTML og CSS på en måte ? Ossen programmerer man med c++ og socket ? (regner med at det ikke går ann å BARE bruke socket til ett program (?) ) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Oki, men er C++ og Socket det samme som HTML og CSS på en måte ? Hvilken måte sikter du til? HTML og CSS er ikke programering, så jeg vil ikke si det er noe likhet der. Edit: Ossen programmerer man med c++ og socket ? (regner med at det ikke går ann å BARE bruke socket til ett program (?) ) Glem msn-tanken din, og lær deg c++. Etter hvert skjønner du. Endret 22. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Klette Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hvordan - ikke ossen "jzuz" Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 OK Men hvis HTML og CSS ikke er programmering så lurer jeg på hvorfor de ligger under "Programmering" her på forumet. Men samme det, jeg tok bare det som et eksempel. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Du skal ikke tro alt du leser i avisene, eller på internett. HTML og CSS er spesifisering av struktur og utseende, programmering er spesifisering av hendelse (blandt annet). Edit: Selv den som skal flytte et helt fjell, må begynne med å bære vekk små steiner. Slutt å fokusere på det jævla fjellet hele tiden, du har tittet lenge nok på det nå -- begynn å fokusere på grusen du skal flytte ved foten av fjellet. (ta en titt opp en gang i blandt, for å sjekke at du er på rett vei) Les en (anbefalt god) bok, fra perm til perm -- så leser du en til .. løser oppgavene ..etc...etc. (Hvis du ikke kan leve opp til dine egne sitater er det like greit å fjerne dem.) Endret 22. august 2004 av søppel Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Eneste jeg har vært borti av socket programmering var programmering av enkel webserver i java i faget kommunikasjonsnett på høgskole. For å si det sånn er det IKKE det du starter med. Du kan IKKE drive med socketprogrammering uten å ha MEGET god kjennskap til det språet du skal bruke på forhånd. Start med å kjøpe en god bok (gjerne norsk om du ikke er stø i engelsk), og regn med å bruke noen år på prosjektet ditt. Nå har jeg aldri likt programering, men kom da gjennom både C++, JAVA, og PHP så jeg kan da litt, men jeg hadde aldri giddet å en gang tenke på å lage en MSN klon på egen hånd. Men uansett, mye du kan klare viss du går inn for det. Men dette er IKKE noe du gjør på en helg. Endret 22. august 2004 av erikindre Lenke til kommentar
saboi Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 du trenger ikke ha veldig god kjennskap til det programmeringsspråket nei. socketprogrammering er utrolig lett i c/c++ og du trenger bare basic kunnskap for å klare det. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 heh, nå er ikke c/c++ veldig lett, så da hjelper det vel ikke så veldig mye om socketprogrammering er lett hva? HTML og C++ i samme linje får meg til å trekke litt på smilebåndet. Lenke til kommentar
saboi Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 hvis du kan basic c/c++ altså vet hva variabler, looper osv er, så er det nesten klin likt som med alle andre språk, og er altså lett. Derfor er socketprogrammering i c/c++ også lett, så sant du ikke sliter med det basice også. Poenget er hvertfall at du ikke trenger en utrolig god kjennskap til språket som eirikindre sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå