Gjest QbeC- Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hallo dere. Jeg satt just her å pønsket på hva jeg skal kjøpe av avnnkjølingytstyr. Å fikk en geniall ide. Man dropper radiator, pumpe og tank med å ta vann rett fra en vannkran et sted i huset. Dette kopler man til pcen med en inn slange og en avløps slange. Det gjør at jeg får kalt vann hele tiden (Målte just. Det ligger på 10 - 15 grader) For de som tror at man ikke kan kutte ut pumpe pga for lavt trykk, må tro om igjen. Vannet her hjemme holder et trykk på ca 7 bar som vil være mer en nok til å transpotere vannet de få meteren fra krana, inn til pcen og ut igjen til avløpet. Hva synts dere om ideen? Blir det noe av det, så kommer det en worklogg Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 som en permanent løsning??? mye sløsing med vann tror dette har vært prøvd før.. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Så vannet slaø stå på hele tiden da mener du? Er nok noen som har tenkt ut den ideen før deg, men lagt den på hylla. Så kan jeg garantere deg at du vil få alger og shit i vannblokka di å. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 hvis du renser blokka de 2-3 ganger i uka og har veldig mye vann til overs: vær så god! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Alger, kalk og korrosjon mest sansynlig. I noen hus så bråker røra hvis vannet renner. Mulig man kunne løse de første problemene hvis man lagde et system med at radiatoren til PC'n lå under rennende spring-vann. Hadde forresten sett tøfft ut å laga en sånn vann-kopling på PC'n, og avløpsrør akkurat som på vaskemaskiner, og modda den så den så ut som en vaskemaskin. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 For å si det sånn, du er ikke den første som har tenkt på det. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hva med at slangene tar seg en tur ned i frysern på tur til cpuen Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Ikke glem kondensfaren ved underkjølt vann, dvs vann som har lavere temp. enn lufta rundt. Ikke å anbefale Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Svært mange har tenkt tanken før, ideen er utprøvd. Somregel ikke permanent . Metoden har mange[\b] bakdeler! Endret 19. august 2004 av LOZER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå