Gå til innhold

Finner ikke enheter på RAID kontroller.

Zimon

Anbefalte innlegg

Heisann

Håper at noen har noen tips til det problem jeg knoter med nå. Jeg sitter på en MSI 845PE Max2 hovedkort som har standard 2 stykk ATA100 IDE kontrollere + at det er to stykk RAID IDE ATA133 kontrollere på kortet. Har fra før 3 hard disker (Western digital alle sammen) samt en IDE CD-RW. Nå har jeg fått tak i en DVD-RW (pioner DVR-A05) som skal inn.

Tentke først å legge DVD brenneren inn på RAID kontroller portene, men å ikke kjøre noe RAID oppsett, men PC'en fant ikke DVD brenneren. Så nå har jeg knotet i en evighet her med alle mulige alternativer som jeg har kommet på og situasjonen er slik at jeg har puttet brenneren over på en av de vanlige IDE kontrollerene og da fant Win XP den med en gang. Prøvde da å sette Hard disker på RAID kontrollerene (både RAID kontroller 1 og 2 (IDE 3 og 4 i MSI manualen), men da finner ikke PC'en hard diskene heller.

Har også prøvd å flytte rundt på jumperene, byttet IDE kabler til og med ATA66 kabel er blitt prøvd, har prøvd andre IDE enheter på RAID kontrolleren, men PC'en finner ingen enheter på RAID kontrolleren.

Har også enablet RAID kontrolleren i BIOS, har enablet og prøvd disablet RAID-BIOS (for å scanne etter arrays). Har lagt inn RAID drivere til promise kontrolleren.

Men til ingen nytte. Håper noen har noen innspill her. :)

Takker så meget på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...