Tor Rasmussen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kamera: Fuji FinePix S602z Blitz: Fuji FPF34 Blitzen har lite innstillinger. I følge en tabell bakpå kan jeg stille en bryter etter ca avstand til motivet og dermed gir tabellen blender. Lukketid sier den ingenting om. I kamera må jeg merke av for "ekstern blitz" for å fortelle kamera om bruk av ekstern blitz. Men kamera og blitz har ikke kommunikasjon. Resultatet blir prøve og feilbilder i det uendelige. Må hele tiden se på postview og justere eksponeringen for å ta nytt bilde. Lite effektivt nå man skal fange de spesielle øyeblikkene. Blitzen har også en Slave-funksjon som trigger på annet blizlys. Det vil si jeg kan bruke kameras internblitz, og når flashet går så trigger også eksternblitz. Tenkte at siden internblitz og kamera kommuniserer med hverandre kunne jeg bruke den instillingen med ekstern som slave. Da ville jeg få et mer utfyllende lys som strekker lenger, men resultatene er jo varierende og eksponeringen en bingoremse uten like. Noen som har et rå-tips eller to og komme med? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Prøv manuell innstilling med lukkertid 1/60 og blender i henhold til blitstabell. Minner meg forresten om hvordan det var å ta bilder for 30 år siden! Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Tusen takk for tipset. Skal prøve med det som utgangspunktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå