Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste 4-kanalers forsterker til 3000,-

Anbefalte innlegg

Etter at min kjære Macrom valgte å dra på seg tredressen i en liten røyksky, sitter jeg plutselig uten forsterker til frontsett. Har stramt budsjett, så en ny kan ikke overskride 3000,-. Forsterkeren skal drive 1sett Alpine Type-R 6.5" og 1sett MacAudio 6,5". Med tiden skal MacAudio-settet byttes ut med enda ett Type-R sett, så forskerkeren bør derfor kunne drive dette bra. Har kikket på følgende forsterkere:

Macrom M1A.460

Cadence Q4000

Audison SRx 4

Ser vel for meg at Audison vil være det beste valget av disse, men er ikke 100% sikker. Er også åpen for andre forslag. 3000,- er absolutt maksimum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

det er temmelig minimal lyd forskjell når alle er i samme klasse..

så det kommer mer ann på hvor kraftig den er slik at den klarer og drive høytaler systemet...

Lenke til kommentar

Har ingen nærliggende butikker jeg vet om hvor jeg har mulighet til å lytte på noen av disse, så tenkte kanskje noen her hadde noen erfaringer med en eller flere av dem. Som sagt er 3000,- absolutt maks. Var i utgangspunktet 2500,- men måtte ha litt å gå på :)

Er vel Audison som frister mest, men er åpen for innspill

Lenke til kommentar

Jeg sverger til RF når det gjelder 4 kanalere. Kjøpte en 551x ny fra usa en gang før jul, å den driver mine to jbl componentsett (gto606c) noe helt fantastisk. men liker ikke det nye designe på RF forsterkern, men er så fornøyd med den 551 at jeg kommer sikkert til å kjøre med den til forsterkern ikke orker lengere.

Min høyst subjektive bemerkning er at cadence :thumbdown:

Mange av pøblan her har slikt utstyr å det fører til at jeg har opparbeidet meg en avsky mot det merke

Har hørt mye fine omtaler av Macrom, men aldri prøvd selv

Uansett va du velger må du komme med en omtale av forsterkern!

Defus - Master of Bosch Exterior Lights

Lenke til kommentar
Jeg sverger til RF når det gjelder 4 kanalere. Kjøpte en 551x ny fra usa en gang før jul, å den driver mine to jbl componentsett (gto606c) noe helt fantastisk. men liker ikke det nye designe på RF forsterkern, men er så fornøyd med den 551 at jeg kommer sikkert til å kjøre med den til forsterkern ikke orker lengere.

Min høyst subjektive bemerkning er at cadence  :thumbdown:

Mange av pøblan her har slikt utstyr å det fører til at jeg har opparbeidet meg en avsky mot det merke

Har hørt mye fine omtaler av Macrom, men aldri prøvd selv

Uansett va du velger må du komme med en omtale av forsterkern!

Defus - Master of Bosch Exterior Lights

Nuh, Cadence er vel ikke akkurat dårlig. Har hørt litt på dem, og det er absolutt akseptabel lydkvalitet. Du har nok samme formening om Cadence som jeg har om RF. "alle" med BMW 3-serie har RF-forsterker i bilen. Og siden bayere suger, smitter det litt over på RF. RF har somregel rå kraft, men imponerer ikke noe mer på lydkvalitet enn det Cadence gjør. Når det gjelder design så HØRER jeg på det forsterkeren spytter ut. Sjelden jeg sitter og ser på den ;) Derfor har design ingenting å si for meg.

Men når det gjelder forsterkere vil det alltid være delte meninger. Folk oppfatter lydkvalitet forskjellig og vil somregel være trofast til et merke de er fornøyd med. Det er dog aldri dumt å prøve noe nytt. Derfor ser det ut til at det kan bli Cadence av noe grovere kaliber på meg. Skulle jeg komme over noe rimelig RF, er jeg åpen for å prøve det også.

Edit: Leif var innom

Endret av JenkaRiPS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...