Xpen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hei! Kort fortalt: har 2 tunere: 1 Nokia 9802 S og en "canal-digital" tuner. Tallerkenen er en Nokia som fulgte med 9802 S, med to hoder. Har abb. på viasat på nokia tuneren! Skal låne naboen sitt CanalD kort når han reiser bort for en lang periode. Nå vil jeg koble sammen de to tunerene, hvordan går jeg frem? Hvilke av tunerene må jeg søke inn kanalene på? Canaldigital tuneren har BNC inn og ut. Regner med jeg må koble ledning fra tallerken i canaldig. tuneren og videre til nokia tuneren. HJELP!!!!!! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Er ikke noen ekspert, men har lest i et par bruksanvisninger at du kan seriekoble tunere slik du beskriver. Men du kan kun ha en tuner påslått av gangen. Du må også søke inn kanalene på begge tunerene Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hei! Kort fortalt: har 2 tunere: 1 Nokia 9802 S og en "canal-digital" tuner. Tallerkenen er en Nokia som fulgte med 9802 S, med to hoder. Har abb. på viasat på nokia tuneren! Skal låne naboen sitt CanalD kort når han reiser bort for en lang periode. Nå vil jeg koble sammen de to tunerene, hvordan går jeg frem? Hvilke av tunerene må jeg søke inn kanalene på? Canaldigital tuneren har BNC inn og ut. Regner med jeg må koble ledning fra tallerken i canaldig. tuneren og videre til nokia tuneren. HJELP!!!!!! det er 2 hoder. fjern DiSEqC 2:1 switch en (splittern) og ta 2 lange ledninger fra hodene til vær sin tuner. altså et hode til en tuner Canaldigital (thor) Viasat (sirius) tror dette ska funke eller du kan bare kjøpe en Tuner med viacess og conax kort lesere eller en CAM til 9802 S det funker fint vis du ikke har NDS kansje det funker med NDS også Om jeg husker rett ja tror det er sånn Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hei! Kort fortalt: har 2 tunere: 1 Nokia 9802 S og en "canal-digital" tuner. Tallerkenen er en Nokia som fulgte med 9802 S, med to hoder. Har abb. på viasat på nokia tuneren! Skal låne naboen sitt CanalD kort når han reiser bort for en lang periode. Nå vil jeg koble sammen de to tunerene, hvordan går jeg frem? Hvilke av tunerene må jeg søke inn kanalene på? Canaldigital tuneren har BNC inn og ut. Regner med jeg må koble ledning fra tallerken i canaldig. tuneren og videre til nokia tuneren. HJELP!!!!!! Det stemmer. Husk å stille inn Nokia tuneren med samme Diseq oppsett som den første tuneren din. Og som nevnt ovenfor kan du bare ha en tuner på om gangen. MVH TommyL Lenke til kommentar
joka Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 noen tunere har 2 lnb innganger, den ene kan i noen tilfeller konfigureres til "utgang" slik at signalet går inn i den ene lnb konnectoren og ut i den andre (loop) som du kan koble tuner #2 på.... sjekk bruksanviningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå