Gå til innhold

Skal ha bedre radiator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Plass er ikke no problem, har lagd kasse til ekstern vannkjøling der pumpen og radiatoren er nå.

Hvilke webshops er det best å handle fra, har microplex og 3dfxcool som "favoritter" men de selger vel endel utstyr andre plasser også.

Hva med å bygge om en bilradiator?

Radiator%202.JPG

Radiator%201.JPG

Tenker at en slik med regulert vifte ville klare brasene.

Lenke til kommentar
Hva med å bygge om en bilradiator?

Joda, det funker sikkert fint hvis du har f.eks Yeong Yang Server Cube eller et annet kabinett med masse plass.

Edit: Ekstern løsning ja... *begynne å lese litt bedre* :whistle:

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Satser kanskje på en stor procore med dobbel (4stk) 120mm pushpull hehe

..hehe.. virker på meg som du er litt stormannsgal,eller bare vil være "værst" :p

Har du et AMD system tror jeg du til stor grad vil klare deg med den "lille" Pro Core,kjører du da puch-pull vil den kjøle meget godt,en enkel justerbar 12cm vil også gjøre jobben godt. Jeg har testa i mitt system med opptil 2,0v på core og den klarer å kjøle ned godt da også,men skal du over 2volt bør en karnsje satse på en annen type kjøling,noe som kryper ned mot minus og enda lenger,men det var ikke det som var tema her.

Og ingen fler PM eller meldinger til meg anng min andre Pro Core ,den er ikke til salgs. Skal brukes i mitt A64 system bare jeg får tid.

Kan også nevne at når jeg monterte gpu blokk (SW MCW50) og klokka den til over 500 på core (R350 chip) så steg vanntempen med en grad,også noe å tenke på når man skal ha seg ny radiator.... Ikke kjøp for liten,og ikke for stor....eh...dilemma :dontgetit:

Karnsje noen som har vannkjølt en Intel PresHOT kunne komme med en kommentar da vi vet at de blir varmere enn gjennomsnittet av andre prosessorer,tenker da på stock corevolt.

Lenke til kommentar

Må jo ha noe som virker hehe ;) Radiatoren er jo det eneste som kjøler væsken litt.

Hvis jeg skal ha push-pull kjøling med 2 vifter så bør det vel være av samme type, tenkte å prøve på EVO120 bare for å se om det blir no forskjell. Har bare en 120mm papst og noen 92mm andre vifter liggende.

Så var det å få festet dette da, kanskje strips funker, skulle hatt radiatorstrips for biler, men orker ikke kjøpe det bare for å prøve å så klippe dem.

Hvis jeg gjør kjælevæske inngangen og utgangen på radiatoren trangere (putte noe inn i nipplene sånn at det ikke forsvinner inn i radiatoren) så bremses vel væsken ned så det blir kjølt litt lengre?

Lenke til kommentar

Vifta på den radiatoren bråkar sikkert omtrent som eit helikopter.

Du kunne jo brukt drillpumpe frå Clas Ohlson til å drive vifta med.

Vær så snill. Prøv det ut for meg!

Hvis jeg gjør kjælevæske inngangen og utgangen på radiatoren trangere (putte noe inn i nipplene sånn at det ikke forsvinner inn i radiatoren) så bremses vel væsken ned så det blir kjølt litt lengre?

Huff. Går vatnet seint gjennom radiatoren vil det bli kjølt lengre ned. Problemet med det er at vatnet går seint gjennom blokka som kjøler CPU. Da blir CPU varmere.

I løpet av f eks ein time vil vatnet tilbringa like lang tid i radiatoren om vatnet går seint eller fort. Einaste måten å forandre dette på er å bruke ein større radiator.

I tillegg virkar varmeoverføring bedre til større temperaturforskjellen er. Ny pumpe treng du derimot ikkje.

Lenke til kommentar
Vifta på den radiatoren bråkar sikkert omtrent som eit helikopter.

Hadde faktisk tenkt å lage en sånn en men uten vifte.

Må bare vente til det blir litt overskudd på kontoen.

Forige gang jeg hadde penger gikk det med til en ny rambrikke og nytt skjermkort.

Men jeg skal lage en slik en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...