Thorsen Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hadde politiet brukt midler som gummikuler, pepperspray og liknende, kunne det i verste fall ført til at raningsmennene ikke hadde blitt tilstrekkelig uskadeliggjort og i panikken tømt hele magasinet i ag3-en. Litt off topic: hva så om politiet hadde drept den en eller begge ranerne. 2 døde av over 4,5 millioner innbyggere hadde knapt blitt merket i sammfunnet. Det er rart at så mange kritiserer politiet for at de løsnet skudd (med at de kunne drept 2 farlige krimminelle som grunn) når de godtar at over 300 (flesteparten lovlydige og uskyldige) blir drept hvert år i trafikken. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Kill kill kill. Shot the motherfuckers. Skulle bare mangle at ranerne ble skutt. Fattig av politiet å ikke kverke dem skikkelig. Man skal være ganske syk i hodet for å mene at et menneske bør drepes for å ha forsøkt å rane en bank, og det viser du gang på gang at du er. Slike som deg bør aldri komme til makten noe sted. Lenke til kommentar
farke Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Tror du folk velger å blir narkotikamisbrukere, og tror du de ventuellt gjør det bare på pur faen? Tror du alkoholikere tenker: Ey, jeg kan jo bli alkoholiker! Du aner tydeligvis ikke hvor mange det er som starter å røyke hasj/dytte innpå extacytabletter fordi det er "trendy" og fordi de vil ha et kick, for senere å bli tunge misbrukere. Slike folk fortjener ikke hjelp i det hele tatt. Ontopic: i denne saken skal politiet ha full kreditt og all ære. På tide at de har innsett at det kriminelle miljøet i Norge bare blir hardere og snart i en stor grad består av thugs hvis eneste svar på "dere er arrestert" er en flerskuddssalve gjerne med tyngre automatvåpen (som AG-3). Hipp hurra for politiet! Endret 18. august 2004 av farke Lenke til kommentar
akarno Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Tror du folk velger å blir narkotikamisbrukere, og tror du de ventuellt gjør det bare på pur faen? Tror du alkoholikere tenker: Ey, jeg kan jo bli alkoholiker! Du aner tydeligvis ikke hvor mange det er som starter å røyke hasj/dytte innpå extacytabletter fordi det er "trendy" og fordi de vil ha et kick, for senere å bli tunge misbrukere. Slike folk fortjener ikke hjelp i det hele tatt. Så de skal heller bare ha det så godt å dø? Hjelp er nettop det som kan få dem av slikt! Uten hjelp vil de kanskje dø av overdose eller ende opp som tiggere. Alle gjør feil! Lenke til kommentar
akarno Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Er ikke alle som tenker over det der og da. Er spennende, de tenker ikke skikkelig over hva nå holder på å gjøre. La oss si disse blir tunge rusmisbrukere etter hvert, skal vi bare la de ligge i rennesteinen, gå forbi de og se arrogant ned på de? Uten å hjelpe? Hadde sånne som deg hatt makten lurer jeg på hvordan verden hadde vert. Litt off-topic nå. Måtte bare få det ut. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Er ikke alle som tenker over det der og da. Er spennende, de tenker ikke skikkelig over hva nå holder på å gjøre. La oss si disse blir tunge rusmisbrukere etter hvert, skal vi bare la de ligge i rennesteinen, gå forbi de og se arrogant ned på de? Uten å hjelpe? Hadde sånne som deg hatt makten lurer jeg på hvordan verden hadde vert. Litt off-topic nå. Måtte bare få det ut. Og samfunnet gjør så fryktelig mye med narkotikaproblemet nå? Si meg, har du noen gang gått forbi plata (før de jagde knarkerne vekk)? Lenke til kommentar
akarno Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Det er akkuratt det politiet ikke gjør. Er ikke så lett å gjøre noe med for vanlige folk. Nei. Har aldri vert på plata. Hvorfor det? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Sumptrollet, Det er enkelte kriminelle som flytter voldsgrensene, bare de mest voldsomme. Det er faktisk synd hvis dette skal gå utover de som ikke er voldelige.. Har det gått utover de som ikke er voldelige? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Siden politiet gjorde dette vil nok terskelen til ranere og andre kriminelle ha sunket noe når d gjelder og fyre av mot politiet Politiets terskel er jo allerede lav viser jo dette, ikke så veldi rart da etter sist ran. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Siden politiet gjorde dette vil nok terskelen til ranere og andre kriminelle ha sunket noe når d gjelder og fyre av mot politiet Kan terskelen bli noe særlig lavere? Ut ifra en kriminells synspunkt så må det være komplett idioti å skyte politifolk, for er det noe som utløser reaksjoner og gigantetterforskninger så er det nettopp vold mot politiet. Endret 19. august 2004 av sumptrollet Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Er ikke alle som tenker over det der og da. Er spennende, de tenker ikke skikkelig over hva nå holder på å gjøre. La oss si disse blir tunge rusmisbrukere etter hvert, skal vi bare la de ligge i rennesteinen, gå forbi de og se arrogant ned på de? Uten å hjelpe? Hadde sånne som deg hatt makten lurer jeg på hvordan verden hadde vert. Litt off-topic nå. Måtte bare få det ut. Enkelte er litt mer gjennomførte, det går ann å bare skyte dem veit du;) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (...) politivold. OT: Politivold er da vitterlig når politiet utfører volden, ikke når vold utføres mot politiet..? Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Politivold er nok vold mot politiet ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Politivold er nok vold mot politiet ja. politivold | ~vold (påstått) vold begått av polititjenestemann i tjenesten . EOD. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Vel, da blir innlegget til sumptrollet litt feil formulert sindres: Ingen grunn til å ha med den parantesen, politifolk utøver vold de også, det er udiskuterbart. Om det er påstått eller ikke er irrelevant. Lenke til kommentar
farke Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Er ikke alle som tenker over det der og da. Er spennende, de tenker ikke skikkelig over hva nå holder på å gjøre. La oss si disse blir tunge rusmisbrukere etter hvert, skal vi bare la de ligge i rennesteinen, gå forbi de og se arrogant ned på de? Uten å hjelpe? Hadde sånne som deg hatt makten lurer jeg på hvordan verden hadde vert. Det er AKKURAT det jeg mener. La dem seile sin egen sjø. Takk for personangrepet, forresten. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 farke: Makan til jeg-er-bedre-enn-deg-holdning! Alt som betyr noe er at du har det bra? Lenke til kommentar
farke Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Det som betyr noe er at folk tar konsekvensen av egne valg, og ikke veier ned samfunnet med selvforskyldte problemer (i Norge har ALLE muligheten til å unngå å havne på sosialen eller rehabilitering da alle har rett til utdanning osv.) og/eller slipper unna med fingerte/advokathjulpne "psykiske traumer" og lignende. Om dette er en jeg-er-bedre-enn-deg-holdning så får det bare være. Det er mine skattepenger og så lenge jeg ikke har mer enn en ytterst perifér kontroll over hva de går til forbeholder jeg meg retten til å kritisere skkurat hva jeg vil på akkurat den måten jeg vil. Rehabilitering av selvforskyldte narkotikamisbrukere, vinnings- og voldskriminelle og folk i samme gate er ikke noe jeg ønsker å finansiere. Endret 19. august 2004 av farke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå