Gå til innhold

Bank raner kunne daua

Anbefalte innlegg

Nei vel, nei. Så politiets jobb er å skyte kriminelle? Da kunne jo liksågodt kriminelle vært politi, tror du ikke?

Politiets jobb er å hindre kriminelle i å utføre kriminelle handlinger, og når bankranerne er bevæpnet med AG3 er det ikke bestandig det hjelper å si "Dere er under arrest."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å holde meg til topic, vil jeg si at det er helt sinnsykt at de faktisk vurderer å anmelde politimannen for å ha skutt bankraneren.

Hvis politiet i Norge ikke skal ha lov til å skyte kriminelle, er det nesten ikke noe vits i å ha politi i det hele tatt her i landet.

Nei vel, nei. Så politiets jobb er å skyte kriminelle? Da kunne jo liksågodt kriminelle vært politi, tror du ikke?

Hva skal de anmelde han for? Forsøk på å stoppe et ran?

Lenke til kommentar
Politiets jobb er å hindre kriminelle i å utføre kriminelle handlinger, og når bankranerne er bevæpnet med AG3 er det ikke bestandig det hjelper å si "Dere er under arrest."

Hvis politiet i Norge ikke skal ha lov til å skyte kriminelle, er det nesten ikke noe vits i å ha politi i det hele tatt her i landet.

På deg virker det som om det er det eneste politiet gjør, eller at du mener at de skal springe rundt som noen tullinger og kverke kriminelle. Begge delene er feil.

Lenke til kommentar
På deg virker det som om det er det eneste politiet gjør, eller at du mener at de skal springe rundt som noen tullinger og kverke kriminelle. Begge delene er feil.

Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at når det ikke hjelper for politiet å si ifra til de kriminelle at de er under arrest, så må de såklart ha lov til å ty til sterkere midler.

Lenke til kommentar
Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at når det ikke hjelper for politiet å si ifra til de kriminelle at de er under arrest, så må de såklart ha lov til å ty til sterkere midler.

Nei, det er ikke det du sier! Du sa at hvis politiet ikke skal få lov til å skyte kriminelle, så trenger vi ikke politi i Norge.

Nok om hva du sa/ikke sa. :)

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke det du sier! Du sa at hvis politiet ikke skal få lov til å skyte kriminelle, så trenger vi ikke politi i Norge.

Ok, så kom det kanskje litt feil ut.

Men, om politiet ikke skal ha lov til å bruke våpnene sine for å stoppe kriminelle handlinger, kan de like så greit slippe å gå med våpen og heller lære seg en eller annen kampsport.

Eller vent, de hadde vel fått kjeft for å bruke det også. :shrug:

Lenke til kommentar
Enhver random dust skjønner at det ikke er noe sjakktrekk å begå væpna bankran. Det skal seriøst lite til for å forstå at man blir fucked om man blir tatt, noe det er ganske høy sannsynlighet for. Hvor dumme er folk?

Hvor dum er du, som med en altfor stor porsjon naivitet virkelig tror at absolutt alle er i god mentalt form?

Les gjennom tråden, tenk over saken, så kan du kommentere.

Lenke til kommentar
Enhver random dust skjønner at det ikke er noe sjakktrekk å begå væpna bankran. Det skal seriøst lite til for å forstå at man blir fucked om man blir tatt, noe det er ganske høy sannsynlighet for. Hvor dumme er folk?

Hvor dum er du, som med en altfor stor porsjon naivitet virkelig tror at absolutt alle er i god mentalt form?

Les gjennom tråden, tenk over saken, så kan du kommentere.

Jeg er fullt klar over at ikke alle er mentalt stabile, men når folk har så lite bakkekontakt/virkelighetsoppfatning/whatever at de finner det for godt å rane en bank bevæpna, så synes jeg det er helt på sin plass å bruke slike skudd som politiet gjorde. Når folk er så skrudd ("syke") at de raner en bank, er det faen ikke godt å vite hvem som løsner det første skuddet.

Nei, sannelig min hatt, jeg har tiltro til politiet.

Og du, hvor dum jeg er, som med en etter sigende altfor stor porsjon naivitet tror at folk og røvere er bare folk, kan vi ta et annet sted...okey?

Lenke til kommentar

Bevæpnete personer som ikke hiver fra seg våpenet når politiet dukker opp, får nesten tåle å få lårene sine gjennomhullet. Det er godt mulig at de har hatt en vanskelig oppvekst, men får jeg valget, ser jeg heller at ransmennene ligger og blør en skvett på bakken, ikke politiet.

Kuler fra en AG3 gjør noe innforjævlig med skade, selv gjennom skuddsikker vest, så jeg skjønner godt at politiet løsnet de første skuddene.

Lenke til kommentar

På meg virker det som om politiet får like mye pepper om de stopper ranerene eller ikke. Det er ganske rart etter som det er politiets jobb å stoppe ran!

At politiet avfyrte skudd er for meg helt griet VISS ranrene løftet våpnene. Han som skjøt kunne vell ikke si noe for at kula gikk akkurat der hovedpulsåren er ettersom denne er ganske liten.

NYDELIG politi-arbeid!!! :w00t:

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg ser også heller at en ransmann "blør en skvett på bakken" enn at en politimann gjør det. Det som jeg reagerte på, var holdningen til folk her inne, som tydligvis mente at personen som ble skutt bare kunne ha blitt drept, siden han var en så "stor idiot som rana en bank". Og som det ble påpekt veldig mange ganger tidligere, så kan det forårsakes av flere grunner.

Personlig mener jeg, som loven sier, at politimennene ikke skal løsne skudd bortsett fra hvis de anser seg selv som i øyeblikkelig livsfare.

Lenke til kommentar
Poenget er at det ikke er lov å skyte en annen person, med mindre man er i livsfare. Lovene er for øvrig like for hvermannsen som for politiet.

Så du ser ikke på det som livsfare hvis du møter væpnede, farlige ranere?

Var faen meg på tide at politiet gjorde dette! Heller ranerne enn politiet i denne saken, enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar
Var faen meg på tide at politiet gjorde dette! Heller ranerne enn politiet i denne saken, enkelt og greit. :)

Var det faen deg på tide at politiet skjøt noen?

Nei.

Det var faen meg på tide at Politiet gikk til aksjon, istedenfor å bli skutt på først av farlige, idiotiske ranere med (såvidt jeg skjønte) mye sterkere våpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...