Purify Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 De undertrykkes jo med full hensikt, mål og mening.. Av 2.-generasjons innvandrere, ja. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Og derfor skal de som har opplevd dette og ikke har hatt sterk nok psyke til å klare å holde seg i hverdagen, og derfor har søkt til rusen for å komme "i en annen verden", straffes? Survival of the fittest. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Survival of the fittest. Slående. Istedenfor å komme med slike håpløse utsagn, vil du kanskje begrunne meningene dine? Jeg orker ikke ta den leksa om de svakeste i samfunnet en gang til, tror du har fått den inn nå, hvis du har lest gjennom tråden, i alle fall. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Psykologer betaler også skatt, hvis du ikke hadde fått det med deg. Ja, men du skjønner hva jeg mener. Hvis man holder 1000 eller bare 2 mennesker i arbeid, fører det til at staten tjener penger. Penger som kan brukes til sosiale tiltak. Og at aksjemeglere er uviktige er jo bare tull. Aksjeselskap er helt avhengige av å selge aksje for å få inn penger. Uten penger i kassa kan de ikke produsere noe som helst. Aksjemeglere representerer klienter som har lyst til å spytte inn penger i et firma. Det er alt for mange mennesker som er enten helt høyre- eller venstre-vridde i sitt politiske syn. Ekstremisme har aldri ført noe godt med seg. Dere må lære dere å se saker fra flere ståsteder. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Se på alle u-landa omkring i verden, tror dere er tilfeldig at de er uland? De undertrykkes jo med full hensikt, mål og mening.. Det finnes mange grunner til at vi har U-land her i verden. Her har vi noen av de: Det aktuelle landet kan ha lidd/lider under et urettferdig regime, gjerne et regime som forfordeler enkelte folkegrupper, eller seg selv. Krig. Mange U-land er rusultatet av vestens kolonialisering og total robbing av det aktuelle landet. Jada, vi stakk sugerøret LANGT ned i ressursene, plantet oss selv i toppen av alle styrer, og trakk så mye penger vi kunne ut av det. I mellomtiden utviklet vi oss, mens det aktuelle landet ikke så noe til framstedet i det hele tatt. De ble stående fast. I mange U-land er det f.eks mye manuellt jordbruk, i stedet for det langt mer effektive/produktive vi her i vesten foretar ved hjelp av maskiner. Folkesykdommer. AIDS er et godt eksempel. Slikt rammer den unge befolkningen kraftig, og skaper et land med store problemer med å skape en bærekraftig industri. Mangel på utdannede. Ingen som KAN arbeidet, ingen som KAN lære bort, ingen som KAN utvikle teknologien, ingen som KAN utnytte ressuresene. Masse, masse mer... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Survival of the fittest. Drittsekkholdning. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Uten Ulanda ville nesten ingen av tinga vi har i dag kunne vært solgt til den prisen vi ser det her.. mobil, pc, stort sett alt du ser rundt deg! Alt er jo laga i vietnam, china, you name it! Derfor vil de landa alltid være uland, for uten dem hadde ikke vår verden fungert. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Survival of the fittest. Drittsekkholdning. Vel, da får du mene det. Jeg har sagt mitt. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Og at aksjemeglere er uviktige er jo bare tull. Aksjeselskap er helt avhengige av å selge aksje for å få inn penger. Uten penger i kassa kan de ikke produsere noe som helst. Aksjemeglere representerer klienter som har lyst til å spytte inn penger i et firma.. Uviktige, nei. Men er de noe viktigere enn f.eks psykologen, søppeltømmeren, snekkeren, legen, politimannen eller arbeideren? Det er DET som er poenget mitt her. Hvorfor skal de ha flere hundre prosent høyere timelønn enn en like hardarbeidende person med til og med lengre og mer omfattende utdannelse? Ja, akjsemeglere spiller naturligvis en viktig rolle i økonomien. Pengene må sirkulere. Det er alt for mange mennesker som er enten helt høyre- eller venstre-vridde i sitt politiske syn. Ekstremisme har aldri ført noe godt med seg. Dere må lære dere å se saker fra flere ståsteder Er den beregnet på meg? I så fall vil jeg poengtere at du langt ifra kjenner mitt politiske syn i det fulle og brede, og her bare får presentert et bruddstykke som egentlig kun er en liten demonstrasjon på hva jeg mener er galt, ikke nødvendigvis noe jeg vil endre drastisk. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Ja, men du skjønner hva jeg mener. Hvis man holder 1000 eller bare 2 mennesker i arbeid, fører det til at staten tjener penger. Penger som kan brukes til sosiale tiltak. Men en veldig liten minoritet av pengene Norges befolkning betaler i skatt, går til sosiale tiltak. Hvis lønningene for sosialarbeidere ble høyere, og topplederstillingenes lønninger ikke lå på 20 millioner, men 2, så har vi evig nok av begge deler. Poenget er at samfunnet prioriterer feil, og bruker de store pengene på feite lønninger til de som sitter i toppen. Endret 17. august 2004 av Purify Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Derfor vil de landa alltid være uland, for uten dem hadde ikke vår verden fungert. HAHAHAHHAHAHA. Det er det teiteste jeg har hørt på lenge. Jepp, la oss undertrykke andre for å komme oss opp selv. That's the spirit. La oss betale barnearbeidere i Bangladesh tre riskorn i timen for å lage Nike-sko, istedet for å gi de en LITT større bit av kaka. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 idiotisk at dette i det heletatt blir en "sak" i media.. Spesiellt med tanke på at ranerene hadde med seg en skarpladd AG3 og .45 Automatpistol (eller var det revolver, uansett...) Når man raner en bank må man tåle at politiet svarer. Spesiellt i lys av stavanger ranet burde også ranerene forstå at hvis man møter opp tungt bevæpnet, så kommer politiet til å reagere desto sterkere... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 For øvrig: Vi er langt ute på viddene. Jeg kaster inn håndkleet foreløpig. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Derfor vil de landa alltid være uland, for uten dem hadde ikke vår verden fungert. HAHAHAHHAHAHA. Det er det teiteste jeg har hørt på lenge. Jepp, la oss undertrykke andre for å komme oss opp selv. That's the spirit. La oss betale barnearbeidere i Bangladesh tre riskorn i timen for å lage Nike-sko, istedet for å gi de en LITT større bit av kaka. Skjønner du ikke at situasjonen faktisk er sånn? Hvis alle fabrikkene hadde måttet flytte fordi de nåværende ulanda plutselig ble som "oss", hadde verdensøkonomien kollapset helt. Med mindre lønna til alle hadde steget betraktlig (som ikke vil kunne skje) ville alt blitt fryktelig dyrt og fabrikkene ville gått konkurs. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Uviktige, nei. Men er de noe viktigere enn f.eks psykologen, søppeltømmeren, snekkeren, legen, politimannen eller arbeideren? Det er DET som er poenget mitt her. Hvorfor skal de ha flere hundre prosent høyere timelønn enn en like hardarbeidende person med til og med lengre og mer omfattende utdannelse? Ja, akjsemeglere spiller naturligvis en viktig rolle i økonomien. Pengene må sirkulere. Er den beregnet på meg? I så fall vil jeg poengtere at du langt ifra kjenner mitt politiske syn i det fulle og brede, og her bare får presentert et bruddstykke som egentlig kun er en liten demonstrasjon på hva jeg mener er galt, ikke nødvendigvis noe jeg vil endre drastisk. En aksjemegler tjener ofte penger pga provisjon. Du må selge aksjer for å tjene penger. Dette fører til at virkelig flinke salgspersoner har mulighetene til å tjene mye penger, men de må som regel jobbe veldig hardt for det. Prøver ikke å si at psykologer jobber mindre eller noe, men det har noe med supply and demand å gjøre. Og nei, det med høyre/venstre-politikk var ikke nødvendigvis rettet mot deg. Mer mot mennesker generellt. Da takker jeg for ikveld jeg også. Ingenting som er så bra som en god diskusjon Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Skjønner du ikke at situasjonen faktisk er sånn? Det som er skremmende er at du mener det BØR være sånn. Hvis alle fabrikkene hadde måttet flytte fordi de nåværende ulanda plutselig ble som "oss", hadde verdensøkonomien kollapset helt. Hvem sier at fabrikkene må flytte, om vi her fra vesten betale litt mer, slik at enkelte slipper å jobbe 12-timers arbeidsdag for luselønn? Med mindre lønna til alle hadde steget betraktlig (som ikke vil kunne skje) ville alt blitt fryktelig dyrt og fabrikkene ville gått konkurs. Fabrikkene går ikke konkurs om de får bedre betalt. En aksjemegler tjener ofte penger pga provisjon. Du må selge aksjer for å tjene penger. Dette fører til at virkelig flinke salgspersoner har mulighetene til å tjene mye penger, men de må som regel jobbe veldig hardt for det. Naturligvis. Nettopp fordi det er mer penger i aksjemegling enn det er i statlige sosialtjenester. Slik ER det, det er likevel ikke rettferdig. Hele poenget mitt med eksempelet var å få fram at det langt ifra er sant at en hardtarbeidende person nødvendigvis får noe igjen for det, i sammenligning med andre yrkesretninger. Prøver ikke å si at psykologer jobber mindre eller noe, men det har noe med supply and demand å gjøre. Hvilket fører til skjeve fordelinger. Endret 17. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 og hva har dette med bankraneren å gjøre? Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 For å holde meg til topic, vil jeg si at det er helt sinnsykt at de faktisk vurderer å anmelde politimannen for å ha skutt bankraneren. Hvis politiet i Norge ikke skal ha lov til å skyte kriminelle, er det nesten ikke noe vits i å ha politi i det hele tatt her i landet. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det som er skremmende er at du mener det BØR være sånn. Det som er skremmende er at det ER sånn. Innse det eller ikke.. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 For å holde meg til topic, vil jeg si at det er helt sinnsykt at de faktisk vurderer å anmelde politimannen for å ha skutt bankraneren. Hvis politiet i Norge ikke skal ha lov til å skyte kriminelle, er det nesten ikke noe vits i å ha politi i det hele tatt her i landet. Nei vel, nei. Så politiets jobb er å skyte kriminelle? Da kunne jo liksågodt kriminelle vært politi, tror du ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå