Purify Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Argumenter er ikke nødvendig, det er galt å rane, det visste han før han gjorde det, han visste også at politiet skyter på bevæpnede menn. Nettopp derfor burde personene få hjelp, ikke bli kasta i en celle for et par år. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Så alle som har hatt en vond oppvekst skal bare få penger? Har jeg sagt det? Nei, jeg har sagt at de som har hatt f.eks. en vanskelig oppvekst fort kan ty til slike midler, pga. at de selv ikke ser noen annen løsning. Derfor skal slike få HJELP hos staten, slik at de slipper å rane banker. Forøvrig savner jeg argumenter. Hvis du er så dum at du sniffer lightergass, syns jeg ikke synd i deg. Hvis du er så dum at du går over en tightrope mange hunder meter over bakken, syns jeg ikke synd i deg. Hvis du er så dum at du løper inn i en bank og tar penger, syns jeg ikke synd i deg. Han visste risken når han gjorde det han gjorde (som forresten er veldig ulovlig, la oss ikke glemme det). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Psh, han er bare nede i 60 HP, etter en kule i låret. Headshot hadde vært eid. Man dævver jo ikke av HS fra glock, USP, MP5 osv da. Og regner med at de satsa på å jogge med MP5 lzzm. Dessuten, han fant seg medic. Det er for pyser. For en n00b. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Psh, han er bare nede i 60 HP, etter en kule i låret. Headshot hadde vært eid. pø Politiet bruker vel mp5 så han har nå minst 90hp igjen Men tilbake til saken: Hva med at de har hatt en vanskelig oppvekst med foreldre som drikker seg drita og banker ungen sin hver dag, og derfor havner på kjøret og får narkotika på rullebladet? Ville du ansatt en so nylig har slutta med heroin, f.eks.? Det rettferdigjør ikke ran, det finnes sosiale instanser som skal ta seg av slike tilfeller, og nå virket dette ranet så planlagt (en kan nok sette likhetstegn med dette og nokas ranet i Stavanger) at det ikke kan ha vært utført av en nyavvendt narkoman... Og hvordan skal en nyavvent narkoman få tak i våpen og utstyr til et slik ran om han ikke har penger til å leve for? Og om politiet hadde bommet hva hadde det gjort, se realitetene han var krimminell og gjorde noe ulovlig og var helt klar over at det kunne føre til konsekvenser. Men hvis politiet ikke skal skyte når bevæpnede ranere raner en bank hva skal de da gjøre, det er jo helt klart at disse ranerne sannsynligvis hadde skutt politiet hadde de fått muligheten. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hvis du er så dum at du sniffer lightergass, syns jeg ikke synd i deg.Hvis du er så dum at du går over en tightrope mange hunder meter over bakken, syns jeg ikke synd i deg. Hvis du er så dum at du løper inn i en bank og tar penger, syns jeg ikke synd i deg. Han visste risken når han gjorde det han gjorde (som forresten er veldig ulovlig, la oss ikke glemme det). Men "dumheten" hans er der pga. noe han har opplevd. Hvis han selv følte at han hadde et annet valg, tror jeg han ville gått for det andre valge. Du ligger under min etiske verdighet å diskutere med, derfor er det EOD for min del. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Man høster som man sår sier nå jeg. Dette er kanskje samme folka som var med på Stavanger-ranet. Kanskje en av de to var han som drepte politimannen. Etter det jeg har lest løsnet ranerene minst ett skudd. Hvis dette stemmer skjønner jeg godt at politiet skjøt de. Dessuten ble de skutt i føttene (og kanskje armen?), noe som tyder på at politiet ikke fikk panikk, og at de gjorde akkurat det de er trent til å gjøre. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kan noen gi meg adresen sin, jeg føler jeg hadde en vanskelig opvekst og en øksemord er det jeg trenger nå, kk hx... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Men "dumheten" hans er der pga. noe han har opplevd. Hvis han selv følte at han hadde et annet valg, tror jeg han ville gått for det andre valge. Eller han er bare en lat, trygdesnylter som ikke orket lekser og skole, og etter han så Oceans Eleven eller Bandits tenkte han: hey, det funker på film, eg prøver meg! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det er så overdrevet... Hadde de vært drept hadde jeg sett pointet, men her er de bare skutt litt. Hva er problemet? De ble uskadeliggjort! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Enig med Purify og til en viss grad sosohal. Det kaller eg eid. Endret 17. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Purify Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kan noen gi meg adresen sin, jeg føler jeg hadde en vanskelig opvekst og en øksemord er det jeg trenger nå, kk hx... Oh yeah, den var virkelig god. Mackbratta 5, 9009 Tromsø. Feel free to enter. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Man dævver jo ikke av HS fra glock, USP, MP5 osv da. Og regner med at de satsa på å jogge med MP5 lzzm. Kanskje ikke i cs, men i det ekte livet ville jeg garantert deg at du var ganske livløs ja. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Nettopp derfor burde personene få hjelp, ikke bli kasta i en celle for et par år. Hjelp? Hvilken hjelp skal de få? Det nytter jo ikke å sette farlige krimminelle inn på vanlige psykiske anstalter, slike yrkeskrimmineller vet at det faktisk lønner seg å være krimminell i snilistiske Norge og ville nok derfor stukket av fra anstaltet ved første mulighet, om de så var nødt til å få resten av gjengen til å skyte seg ut. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Hva med å skaffe seg en jobb? Hva med at de har hatt en vanskelig oppvekst med foreldre som drikker seg drita og banker ungen sin hver dag, og derfor havner på kjøret og får narkotika på rullebladet? Ville du ansatt en som nylig har slutta med heroin, f.eks.? Hvorfor skal ikke mennesker straffes når de tar andres medmenneskers hardt opptjente penger uten en gang å prøve å skaffe dem selv (absolutt alle greier å tjene til livets opphold bare de prøver) Og med "straff" mener du at lårene deres skal skytes til helvete og tilbake, uten at han som skjøt var i øyeblikkelig livsfare? Hvorfor blander du inn narkotika? Nå må du slutte å syntes synd på de kriminelle, syns du synd på de menneskene som hadde spart opp pansjonen sin der f.eks? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Disse gutta har vært inne i ransmiljøet lenge, og har bola og planlagt for å igangsette slike planer. Tror ikke de har havna på kjøret pga. dårlig oppvekst og raner en bank for å få råd til et skudd. Jeg syns slik uskadeliggjøring er helt greit, når man skal stoppe tungt bevæpnede ranere, skulle bare mangle. Om polititet i denne saken avfyrte for tidlig eller uten forvarsel for være opp til vitner og retten og avgjøre. Man kan jo se bilder av han ene fyren i VG idag, btw, som var så flink til å pumpe og er så sterk. Det er ikke gutta som løper inn i banken med softgun, disse er seriøse kriminelle. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Hvorfor blander du inn narkotika? Nå må du slutte å syntes synd på de kriminelle, syns du synd på de menneskene som hadde spart opp pansjonen sin der f.eks? Det er som oftest en grunn til at noen går til slike handlinger. Men det finnes nok av de som rett og slett bare ser lettjente penger. Avskum, kalles det. Endret 17. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Men "dumheten" hans er der pga. noe han har opplevd. Hvis han selv følte at han hadde et annet valg, tror jeg han ville gått for det andre valge. Du ligger under min etiske verdighet å diskutere med, derfor er det EOD for min del. Så, noe slikt som "Dude, jeg trneger et par millioner nå, så jeg tar en bank, after all er jeg jo en misslykka taper på alle måter, så derfor bør jeg ikke kunne skytes selv om jeg går zerk..." Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Man trenger ikke rane en hel bank for å tjene til livets opphold ! De er kriminelle og de burde straffes HARDT ! Og de ranerne kan også tenke på at de pengene de stjeler er summen av uendelig sliit med jobbing, og så kommer de bare å tar det fra de ! Du kan ikke se på de som normale mennesker ! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hvorfor blander du inn narkotika? Nå må du slutte å syntes synd på de kriminelle, syns du synd på de menneskene som hadde spart opp pansjonen sin der f.eks? Det er som oftest en grunn til at noen går til slike handlinger. Men det finnes nok av de som rett og slett bare ser lettjente penger. Avskum, kalles det. Greed? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Noen mener verden skylder dem lette penger, noen mener det motsatte(verden), verden eier de kreative menneskene som synes det er riktig å rane banker:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå