Gå til innhold

Innkjøp av 19" LCD

mlists

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å pensjonere min 19" CRT til fordel for en LCD-skjerm.

Den vil bli mest brukt til desktoparbeid, men at den fungerer godt til film og spill er ingen uting. Må ha DVI og VGA. Høyttalere vil jeg helst ikke ha.

Alternativer jeg har sett på:

BenQ FP991

Samsung SyncMaster 193T

Eizo FlexScan L767

Prisen bør være rundt 7000 kr.

Hvis det er noen som har gode forslag eller inspill så kom med de! Jeg trenger hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 har for høy responstid

2 har for høy responstid

3 har for høy responstid

hvis du skal bruke den til spilling.

til kontorarbeid kan den ha 100ms uten at det gjør noe

Jeg ville ha funnet en skjerm med under 25 ms

for eks en med 12ms

EDIT 16 ms vill gå bra

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar

Billige 19" LCD med DVI og lav responstid er dessverre mangelvare. Nevnte Phillips er vel den eneste uten snev av etterslep, men har ikke DVI, og duger ikke bra nok til bilde og film. Den er dog billigere enn alle de ovennevnte, som alle er gode nok for en vanlig spiller, OG klarer seg til andre ting.

Lenke til kommentar

Jeg driver også og snuser på ny 19" LCD, men klarer ikke helt å bestemme meg. Vil jo også ha noe bra til en rimelig penge. DVI er et must. Skjermen skal brukes litt til spilling, så ghosting burde være minimalt. Men jeg er ingen hardcore gamer.

Har disse alternativene i stigende pris rekkefølge:

LG 1910B kr 4860,-

LG 1910P kr 5459,-

BENQ FP992 kr 5749,-

BENQ FP937 kr 6191,-

NEC 1960nxi kr 6838,-

EIZO L767 kr 6956,-

NEC 1980SX kr 8681,-

Kan ikke noen med litt peiling være så snill å fortelle hvilken av disse som gir mest for pengene?

PLEASE

Lenke til kommentar

Fins ikke LCDer som kan konkurrere med gode CRT skjermer til spilling uansett så hvis du har en god CRT fra før kan du kjøre dual-skjerm og bruke CRT til spilling og LCD til alt annet enn bevegelig grafikk.

Jeg ville gått for EIZO eller NEC skjermen nevnt ovenfor...

Lenke til kommentar
Den LG'en til 5400 ble vel anbefalt av hardware.no under test? Syntes det virket som en meget bra skjerm, uten at jeg har prøvd den selv!

Den til 5400 er vel aldri utprøvd av hw, mens den til 4800,- ble veldig godt mottatt og er blant de seks-syv beste i spilltesten, og duger ålreit til bilde og film.

Lenke til kommentar
Den LG'en til 5400 ble vel anbefalt av hardware.no under test? Syntes det virket som en meget bra skjerm, uten at jeg har prøvd den selv!

Den til 5400 er vel aldri utprøvd av hw, mens den til 4800,- ble veldig godt mottatt og er blant de seks-syv beste i spilltesten, og duger ålreit til bilde og film.

Det var 1910S som kom på 6-7 plass.

1910B blei testa seinare og er ein av våre favoritter i 19" markedet

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=7044

mvh

Jan Eirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...