PlatinumFlyer Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg var tilfeldigvis inne på Bexar County's (TX) sheriff-kontors hjemmeside. Her fant jeg tilfeldigvis et system som jeg synes virker genialt: http://www.bexar.org/bcsheriff/Sex%20Offenders/portal.htm Her kan du sjekke om det bor seksualforbrytere i nabolaget ditt! (sett at du bor i Bexar County ihvertfall). Hvorfor har vi ikke noe tilsvarende i No? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Seksualforbrytere er assholes, men hva om de faktisk har blitt rehabilitert og er i ferd med å skape et nytt, fredelig liv for seg selv i ny tilværelse? Så dukker plutselig nabolaget opp med fakler og høygafler. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 dersom en tidligere seksualforbryter flytter inn i nabolaget ditt, er det en grunn at han ikke lenger er sperret inne. vil du heve deg over loven, og frata dette mennesket sin lovfestede rett (i form av å bli sluppet ut) til en ny start på livet sitt? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Den "grunnen" til at han ikke lenger er inne kan vel diskuteres om er supervalid. Er dette noe liknende den samme grunnen til at somalieren som knivstakk en annen person på trikken? Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) isåfall er løsningen å bedre sikringsforhold/rettssystem/psykatri, ikke bruke tid på å lage systemer som ødelegger folks liv (ja, jeg vet at den dømte sannsynligvis har ødelagt liv selv, men det rettferdiggjør det ikke, og det hjelper heller ikke de som ble rammet av det). Endret 17. august 2004 av Sondre^^ Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 med tanke på hvor paranoide og overbeskytende foreldre blir når de hører om en voltekt eller lignende, synes jeg det er en veldig dårlig ide. ikke bare ovefror den straffedømte, men også med tanke på de barna som sikkert for portforbud etter 7 tiden forde foreldrene deres blir helt paranoide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå