supergreg Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 http://www.hisdigital.com/html/iceq9800_pro.htm Jeg bestilte dette kortet fra Netshop, var og henta det i går. Etter en del overveielse under innkjøpsfasen, kom jeg fram til at det ville være bedre å betale 200kr ekstra for å få denne vifta forhåndsinstallert, for å ikke risikere å ødelegge noe. Jeg fant imidlertid fort ut at noe var galt. Etter ti minutter med thief3 restarta maskinen plutselig. Jeg kikka etter for å se om grafikkvifta gikk. Overraskelsen var stor da jg merka at vifta blåste luft *på meg*. Poenget med denne vifta er jo for faen at den skal suge inn luft fra kabinettet og blåse den ut på baksida, IKKE MOTSATT! Oh the irony... Senere så jeg at det lå og slang en kondensator e.l i pakken til grafikkortet. Jeg skal definitivt sende dette kortet tilbake, men jeg er usikker på om jeg skal be om ett nytt av samme typen, eller kjøpe et annet merke. er det noen her som har dette kortet, med denne vifta? I såfall, blåser vifta deres rett vei? M.a.o, er dette et engangstilfelle, eller er HIS så hjerneskadde at de feilkobler alle IceQ-kortene sine? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Tror nok at du har vært spesielt uheldig.. .Det har ikke vært noen problemer med iceQ kortene jeg har innstallert. Lenke til kommentar
immo Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Bare uheldig du har det og det funker glimmers Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Vet at det er flere her på forumet som har det kortet (inkl undertegnede), og jeg har ikke hørt om problemer med det. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Bare uheldig duhar det og det funker glimmers Hvis det er mange som har det så må jo han være uheldig? Lenke til kommentar
monstar Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Lever kortet tilbake og krev et nytt et!. Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg hadde det samme problemet. Men så installerte jeg WinXp på nytt igjen og etter det så har jeg ikke hatt noe problemer med det. Du kan prøve det. Hvis ikke det hjelper så har du nok vært uheldig Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg hadde det samme problemet. Men så installerte jeg WinXp på nytt igjen og etter det så har jeg ikke hatt noe problemer med det. Du kan prøve det. Hvis ikke det hjelper så har du nok vært uheldig tror ikke at aa reinnstallere windows vil hjelpe paa dreie rettninga paa vifta.. :!: Lenke til kommentar
TJ Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) M.a.o, er dette et engangstilfelle, eller er HIS så hjerneskadde at de feilkobler alle IceQ-kortene sine? Seriøst, tror du virkelig at du ville vært den første til å legge merke til det, hvis alle IceQ-kortene var feilkoblet? Btw, hadde selv et Radeon 9600PRO med samme kjøler montert. Når jeg holdt hånda over vifta, så føltes det som at den blåste luft på meg. Tanken på at vifta virkelig gikk feil vei slo jeg fort fra meg da jeg så overklokkingsegenskapene EDIT: Må understreke at vinden jeg følte fra vifta ikke var av veldig stor styrke, men ja, det føltes litt som om vifta gikk gal vei... Endret 17. august 2004 av TJ Lenke til kommentar
cherryk Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kan hende noen har spurt dette før / at det er det dumt spørsmål, men; Kommer kjølingen på alle IceQ korta umontert? Evt... Hvorfor? Eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
TJ Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kjølinga er ferdig montert. Men kjøleløsningen som blir brukt på IceQ-versjonen kan også kjøpes separat under navnet Artic Cooling VGA Silencer. Lenke til kommentar
Larsrrrr Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Har identisk kort, og det funker helt fantastisk. Beste grafikk-kortet jeg har hatt til nå (vurderer dog å skaffe 6800GT). Du er nok bare uheldig. Lenke til kommentar
supergreg Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Seriøst, tror du virkelig at du ville vært den første til å legge merke til det, hvis alle IceQ-kortene var feilkoblet? Nei, men det er slett ikke sikkert jeg ville ha hørt om det, selv om 'alle' andre visste det. Derfor spør jeg. Btw, hadde selv et Radeon 9600PRO med samme kjøler montert. Når jeg holdt hånda over vifta, så føltes det som at den blåste luft på meg. Tanken på at vifta virkelig gikk feil vei slo jeg fort fra meg da jeg så overklokkingsegenskapene EDIT: Må understreke at vinden jeg følte fra vifta ikke var av veldig stor styrke, men ja, det føltes litt som om vifta gikk gal vei... Hvordan var den sammenliknet med trekken ut på baksida kabinettet? Foran vifta er det en veldig sterk blåst, mens på baksiden er det bare en svak trekk som jeg ikke kan fastsette retningen på. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Min vga silencer går MOT klokka (tror jeg... det er ganske mørkt i rommet, og jeg følte med en finger på naven) går din samme vei ? Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg hadde det samme problemet. Men så installerte jeg WinXp på nytt igjen og etter det så har jeg ikke hatt noe problemer med det. Du kan prøve det. Hvis ikke det hjelper så har du nok vært uheldig tror ikke at aa reinnstallere windows vil hjelpe paa dreie rettninga paa vifta.. :!: Sant nok. Leste for fort igjen doooooooooh Men men. menskelig og feilie Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 HIS er bra de, hvis du vil finne ut hvilken vei viften blåser så bruk et lite ark, plastfolie eller noe å se om det dras mot viften eller blaffrer bort. Overalt hvor luft er i bevegelse kan det kjennes ut som om at det blåser mot deg. Noe av luften kan jo reflekteres tilbake eller komme ut mellom finnene så det kjennes ut som om det blåser ut fra viften. På mitt 9600Pro går det bare ann å sette kontakten til viften en vei. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Vifta er garatert rett... Har samme kort.. Er strålende fornøyd med.... Du er bare utrolig uheldig!!!!!..... Lenke til kommentar
TJ Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hvordan var den sammenliknet med trekken ut på baksida kabinettet? Foran vifta er det en veldig sterk blåst, mens på baksiden er det bare en svak trekk som jeg ikke kan fastsette retningen på. Så vidt jeg husker, så merket jeg minimalt (kanskje ikke noe i det hele tatt) med luft som kom ut bak på kabinettet. Men at du har vært så uheldig å få et kort hvor vifta snurrer feil vei, er såklart ikke en umulighet. Men det kan også være andre faktorer som gjør at det ikke virker slik det skal. Lenke til kommentar
supergreg Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Ved hjelp av plastfolietesten har jeg funnet ut at vifta faktisk snurrer rett vei! Jeg har aldri tatt feil på dette området før, og i dette tilfellet var trekken ut fra vifta så sterk at jeg med en gang konkluderte at den spant feil vei. Jeg har kikka litt på kortet i morges, etter at jeg tok det ut av kabinettet, og jeg tror luftstrømmen ut kommer av konstruksjonen: Lufta skal fra vifta tvinges inn i mellom masse kjøleribber i et mer eller mindre lukket rom. Med det lufftrykket vifta gir, er det egentlig ikke rart at en god del av lufta presses ut i rommet igjen. Hvem vet, hadde jeg satt den på lav hastighet hadde den kanskje ikke blåst nevneverdig mye luft ut Men men, p.g.a kondensatoren som lå og slang må det likevel returneres SG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå