Gå til innhold

Skal velge mellom 2 skjermkort.. hvilket?

Janivars

Anbefalte innlegg

Heisann, jg skal kjøpe meg ny pc nå..

Men jeg står over et lite problem når det gjelder skjermkort valg..

1 ) 128MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE med DVI/VGA - TV-out via S-video port og dual monitor support

2) 128MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X800 SE med DVI/VGA - TV-out via S-video port og dual monitor support (+1 327 kr)

Som dere ser så koster nr 2 1300 kr mer.. Men er det verdt det.. Noen som har skikkelig peil på detta og kan beskrive ytelsen til disse skjermkortene? Hvor gode er de i forhold til andre skjermkort..

Skal bestille i morgen.. Håper på gode og fyldige svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke gi deg så veldig fyldig svar dessverre, men X800SE yter i tilsynelatende bra.

Dette er fra følgende side:http://www.techimo.com/forum/archive/index.php/t-116179.html

I have a Dell 8400, 3.2G, 1G Ram, X800se...

No overclockng.

Originally with the oem drivers I got around 7000 in 3dmark03 and now with Catalyst 4.7 I get around 8000.

In 3dmark2001se I get about 19000-20000.

Default settings.

Lenke til kommentar
Flere som har noe å komme med?

Trenger du virkelig noe bedre svar?

Syns det er opplagt hva du bør velge jeg. X300SE er jo det samme som enten 9600SE e.l.

X800SE tilsvarer jo da omtrent mitt MSI 6800kort, som jeg får nesten 8500 poeng med.. Flere bevis? :p

hakke så mye peil vettu.. har valgt x800 ja...

Lenke til kommentar

Kan jo også anbefale deg å ansette en lokal datanerd til å sette sammen en pc for deg basert på deler han velger ut slik at det blir optimalt for deg.. For dell er ikke noe man ønsker som "avansert" data-bruker.

(dette sett i sammenheng med det pris-tilbudet som ble gitt i første post, det ser ut som dell, og er ganske så sikkert også dell...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...