ehaX Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Har asus a7v8x-x, og xp2500. Og når jeg prøver å kjøre cpu hastighet på noe annet enn 1100 (som er det laveste) tar det alt fra 1 til 10 sek. før hele drite slokner. Den slokner også når den kjører på 1100 med load. Den klarer bare å kjøre 1100 på idle. Har flashet til nyeste bios, men ingen forskjell. Noen som vet hva som er galt? Kan det være PSU? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hvilken maskinvare har du (nøyaktig beskrivelse)?? Lenke til kommentar
hypers Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 det kan hende at det er hovedkortet, eg har to venner som har nett da samma problemmet som deg, eg hadde da ein gong eg og, men da forsvant når eg kjøpte meg nytt hovedkort Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kan også være en idè å ta en fysisk inspeksjon på kondensatorene (tubene spesielt) ser du noe unormalt med di, for eksempel at di er blåst opp i toppen eller at det lekker væske fra di så er det nok den som har skylda. Har vært et velkjent problem med hovedkort fra blandt annet msi, men også fra andre hk leverandører. Ellers så kan det jo selvsagt også være feilmontering av cpu-kjøler, lav hastighet på cpu vifta, defekt strømforsyning. Om hovedkortet har tilkobling for 2 strømkontakter kan det være greit å plugge i nr 2. Sjekk for øvrig også resten av hk og se om det er noe som ikke stemmer. Lenke til kommentar
ehaX Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 hovedkort, cpu og ram er rimelig nytt, og har vært sånn helt siden det ble kjøpt. alt ble montert og kjøpt i en slags butikk. tempen ligger på litt under 50 grader. jeg får ta en titt å se om jeg ser noen fysiske skader på hovedkortet. takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå