CSSSK Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hei Lurer på hvilken luftkjøling som er den mest lydløse når det er snakk om kjøling av en xp1800+? Har kjøpt noisecontrol PSU og skjermkort og hk uten vifter, så det er veldig viktig at det ikke bråker! Overklokking er uaktuelt. Tenker jo også litt på vannkjøling, men det blir litt dyrt. Så hvis noen har none gode forslag til luftkjøling så hadde det vært fint =) Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Vil dette gi bra nok kjøling, eller blir vifta for liten? Papst vifte, 58m³/time, 26 dB(A) 8412N2GM - m/3-pins molexkontakt 20-49 170.00 Alpha CPU-kjøler, u/vifte PAL8045 - SocketA 10-19 420.00 Rheostat, 50 ohm, 5W, 0.31A 20-49 74.00 Forresten, passer kjøleren på MSI KT3 Ultra hk? Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg har en T-bird 900 med samme papst vifte, og ei globalwin ribbe og den klarer fint å kjøle ned cpu(1.91v) Skulle tro det ville gå utmerket siden du skal ha alpha ribba som er endel bedre en aliminiumsribba mi :smile: Lykke til :smile: Lenke til kommentar
HAG Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Bruker samme vifte/kjøler, har 2 12dB Papst på 10V på innsug foran og en nedjustert 92mm Enermax å avsug bak over powersupply. "Kledde" kabinettet innvendig med dempesettet til NoiseControl fra Microplex. Tempen steig litt etter dempinga, derfor større vifte, topper nå på ca. 43 til 44 grader etter 1/2 time SisoftSandra CPU Burn In Lenke til kommentar
- Blaster - Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg har en Zalman CNPS 6000CuAl. Denne funker helt fint på mitt system. CPU-temp ligger på 37grader idle og 42grader på max. Vifta kjører på fullt, men jeg hører ingenting av den. Vifta er utrolig stille selv på max fart. Støykilde nr. 1 hos meg er den forbanna IBM-harddisken. Den overdøyver det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå