deejay2930 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Forsøkte nettopp å handle med Visa hos IT-Butikken, -for enkelhets skyld... Første bud her: glem "for enkelhets skyld". Det funker ikke sånn lengre. Følgende melding kom fra dem etter noen dager: Because of a lot of fraud with international credit card, must we ask you to send the following by fax before we can process the order 1) A copy of the credit card used (Back side + Front side) 2) A copy of your driver licence or Passport, with signature and photo 3) A copy of this E-mail To our fax: (+45) 86614010 Thanks for your understanding and help avoiding card fraud Best Regard ITwebbuy Med venlig hilsen Mikkel Kragelund Nielsen IT-BUTIKKEN A/S Gl. Aarhusvej 19 DK-8800 Viborg Denmark ( Phone : (+45) 87 274444 ( Fax : (+45) 86 614010 * E-mail :mailto: [email protected] : Web : http://www.Itbutikken.dk -Enkelt og greit????? -I think NOT!! DJ Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det er det mest latelige jeg har sett på leng Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 er mange nettbutikker som gjør det sånn. Det er for at de skal vite at du virkelig har VISA kortet og ikke bare har sneket til det kortnr. og kontroll nr. Lenke til kommentar
frustata Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Mener dette har vært diskutert før her på forumet. Fant desverre ikke tråden i farten. Tåpelig er det uansett. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Eg prøvde og bestille derfra en gang...men med engang eg fikk mail om og gjøre allt det der, så gav eg opp og valgte gode gamle komplett Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kan du ikke pent og høflig sende dem en mail og forklare at du ikke ønsker å handle hos dem før de har implementert en mer kundevennlig løsning (f.eks. verified by visa) ? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Liten grunn til å betale med VISA når det er DYRERE enn postoppkrav. Hos IT-butikken er det postoppkrav som gjelder. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Lite kundevennlig løsning.. De bør klare å få på plass en annen løsning som er like sikker, men mer kundevennlig Lenke til kommentar
deejay2930 Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Oppdatering... Nå er transaksjonen belastet min konto, men IT-Butikken nekter fremdeles å sende noe som helst. Nettsidene markedsfører muligheten til å betale med kort, og det fremstår som enkelt og greit. Her nevnes ikke med ett ord at man må besitte kopimaskin og fax for å gjøre dette. Slikt mener jeg bestemt havner i området "falsk markedsføring". Man tibys nemlig en tjeneste de faktisk ikke er forberedt til å yte, -uten omfattende ekstraarbeid som selvfølgelig tilfaller kunden. Dette ble naturligvis fremhevet i en mail til dem, uten at det gjorde videre nytte. De foreslo å sende det i postoppkrav, men at de ekstrautgiftene dette medførte ville jeg måtte dekke. HØR HER!!! Jeg ba om en tjeneste som kostet mindre enn det de tvinger på meg, og de nekter å ta konsekvensen av sine svake systemer. Hvem skal da ha "fair compensation" ?? IT-Butikken eller kunden?? Ifølge butikken skal selvfølgelig ikke kunden få dette. Jeg vet at marginene på datautstyr er svært lave, og krever volum. Men skal man gå over lik, og svindle/fordekke for å oppnå fortjeneste? Denne webshoppen har vært hyggelig og grei tidligere, men denne behandlingen finner jeg urimelig. Valget er enkelt: Det var greit å ha forsøkt, men nå er det tilbake til gode gamle Komplett. DJ Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Lær leksen nå da barn: IT-butikken er for dem som liker økonomisk og sosial risikosport. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Eg kjem til å bruke postoppkrav så lenge eg kan ja. Ein liten tur på posten har eg aldri tatt skade av. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 VISA forever:) på alle norske litt mer kjente nettbutikker er jeg ikke i det minste tvil om å bruke den enkleste og mest effektive måten å betale på.. nemmlig VISA Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Mener dette har vært diskutert før her på forumet. Fant desverre ikke tråden i farten. Her er den: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=218812&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå