Gå til innhold

anbefaling til nytt stillegående system

Asmodean

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe meg ny pc (dvs bygge selv) da jeg både er lei av alt bråket den gamle gir fra seg og ustabiliteten (hovedkortet er lynskada). Så jeg skal ut med full pakke, lyddempet kabinett fra LianLi og passive harddiskkjølere, ingen eller få kabinettvifter, stillegående psu og ny cpu/ram/hovedkort, og skjermkort.

Jeg har bestemt meg for å holde meg til Intel og da Pentium4, men ellers har jeg liten peiling på hva jeg egentlig ønsker meg. Det er lenge siden jeg fulgte med på hovedkort/ram markedet, så jeg er ikke helt oppdatert på det. Det er derfor jeg spør dere. Onboard lyd/skjermkort er ikke ønskelig, da jeg har slikt fra før. (Det kan godt være der, men jeg trenger det strengt tatt ikke, så det blir bare et irritasjonsmoment.)

Tenker jeg starter med en 512-brikke minne og eventuelt oppgraderer med enda en senere når finansene er på plass.

AGP eller PCI Express? Hva bør man gå for?

Lurer dere på noe?

Takker på forhånd for all respons.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus P4C800 E-Deluxe (socket 478) har ingen NB-kjøler, er fjellstabilt, raskt og overklokker utrolig bra, i tillegg til MASSE funksjoner.

Sammen med en P4 "Northwood" 2,8/3,0 GHz blir dette et meget bra system.

Hvis du tenker på vifteløse skjermkort, så er disse steindyre, det er heller ikke mye å tjene på å satse på PCIe. Et PowerColor/Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB gir veldig mye for pengene i tillegg til at det greier å kjøre alle de nyeste spillene tilfredstillende (forutsatt at man har nok RAM, 1024MB er å anbefale til mye spilling).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...