Tjommy Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Er fullstendig grønn på linux, men ville gjerne prøve ut Mandrake 8.1 som jeg hadde liggende. Har installert på en eldre Pentium 233 bærbar, og forsåvidt fått systmet til å starte, men uten at musen virker. Hverken den integrerte eller en ekstern seriellmus. Noen idé om hva jeg gjør galt? Eller finnes et setup for dette? På forhånd takk for hjelpen mvh Marius Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Spesielt for bærbare PC'er er det ofte trøbbel med full hardware-støtte, støtten forbedres som regel over tid, derfor er det nok best om du prøver med en nyere Mandrake-versjon, helst 10.0. De gamle serieportene er dessuten på rask vei ut, med tilsvarende dårlig støtte - er det PS/2-eller USB-porter på maskinen som du kan prøve? Jeg hadde f.eks kluss med den innebygde musa på en Dell I8200 med Mdk 9.0, og ei tre-knappers mus, men Logitechs hjulmus funka fint (PS/2). Hvis du bare vil teste Linux, ville jeg prøvd med en oppdatert live-CD, som f.eks siste vs av Knoppix. eller PCLinuxOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå