ludolf Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Vurderer å handle en ASUS P4P800-E DELUXE og INTEL CPU Pentium 4 S-478 3.0GHz 800MHz 1M Boxed "Prescott". Er det noen som har forsøkt overklokking med denne kombinasjonen? Mener å ha hørt det skal la seg gjøre å overklokke dette rimelig bra med standard vifte? Hvilken RAM er det må man isåfall satse på PC xxxx? Takk for inspill på forhånd! Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 hmm.. ingen som har denne kombinasjonen? Andre kort som er gunstige for å overklokke denne cpu'en da? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) eg har det samme oppsettet bare 2,8 GHz klokka cpu'en til 3,4 med boxed kjøleren, men klokket ned til 3,2 GHz. fordet eg var litt redd for temp.... Edit: bruker 2stk twinmos 512 mb pc 3200 brikker men det finnes sikkert bedre Endret 11. september 2004 av suprsid Lenke til kommentar
jingt Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 bør nok funke. men bedre å kjøpe prosessoren separert og en kjøler i tillegg. zalman cnps7000 burde funke bra. Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Har nu kjøpt nevnte MB og CPU. Rammen er: "PQI 512MB Turbo Memory Dual channel 400 MHz. (PC3200), CL 2,5-3-3-7, Black" Under boot up medes om "Overclocking failed". Har ikke endret noe i BIOS ang. overklokking. Denne OC tuneren der står i standard. Men dette hovedkortet har vel en eller annen funksjon som eventuelt overklokker automatisk? Også: på platen til hovedkortet finnes et program som heter noe sånt som booster. Det er vel en form for overklokkingskonsoll. Når jeg kjører dette så raser skjermen full av feilmedlinger med noe slags integer error. Hva kan disse tingene skyldes mon tro? Er det noe med Rammen, eller hva kan det være? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 bør nok funke. men bedre å kjøpe prosessoren separert og en kjøler i tillegg.zalman cnps7000 burde funke bra. Har kjøpt meg en Thermalright SP-94....Funker fett det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå