Spirograf Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Har litt problemer med PC-en fra tid til annen, den vil ikke starte når jeg trykker på powerknappen. Det høres ut som om alt skal dra i gang et øyeblikk (alt av lys som skal komme på blinker såvidt og harddiskene fyrer såvidt) men så blir det helt stopp. Powerlampen lyser, så det ser ut som noe får strøm. Jeg må så holde inne powerknappen i 4 sek. for å "slå av" PC-en. Jeg får PC-en i gang igjen hvis jeg prøver å slå av/på powerknappen på strømforsyningen og/eller dra ut powerledningen og sette den inn igjen. MERK: Dette er veeeldig tilfeldig... PC-en består av følgende: Chieftec DX tower med original Chieftec 360W PSU. Gigabyte GA-7NNXP nForce2 Ultra 400 HK. AMD Athlon XP 2500+, uklokket. 512MB RAM PC3200 (NoName). Maxtor 80GB S-ATA disk Maxtor 120GB S-ATA disk NEC DVD-brenner Gigabyte Radeon 9700 Pro, uklokket Viftestyring på 3 kabinettvifter + skjermkortvifte. Jeg har tenkt i de baner at det kan være strømproblemer, altså at PSU ikke klarer å levere nok, men denne PSU-en skulle da være mer enn nok for mitt lille oppsett? Det er i tillegg koblet til en USB skriver og en USB kortleser, altså ikke all verdens strømkrevende. PC-en har fungert fint inntil for noen uker siden, men siden den står på nesten hele tiden har jeg ikke gjort noe med det før jeg kom av ferie nå... Noen ideer? Endret 19. august 2004 av Spirograf Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 hadde samme problemer med en PC jeg hadde tidligere....da var det strømforsyninga som var defekt.. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Etter at jeg kom fra jobb i dag slo jeg på PC-en og da funket den i ca. 20 minutter. Da slo den seg av, og nå vil den ikke slå seg på igjen. Det jeg fikk med meg var at den viste CPU som XP 2800+ før POST, selv om FSB i BIOS er satt som default (166 MHz. det er en Barton). Pokker, kan det være hovedkortet? Har relativt nylig hatt en BIOS oppgradering, og lastet inn default settings i BIOS etter det. PC-en har fungert bra etter det (inntil dette med at den ikke slår seg på/kutter strømmen), så jeg tror ikke det kunne ha skjedd noe der. Men man vet aldri... Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 vel, som sagt hadde jeg akkurat samme problem selv, og da var det PSU`en som var defekt..... Prøv en annen strømforsyning, tipper det vil løse problemet ditt! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Varmeproblemer her, selv med 4 kabinettvifter ble PSU for varm... Jaja, får vel sende dritten inn Q"#¤#"¤!"#¤!&/%&/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå