Hebster Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg bare lurer på om noen har noen erfaringer innen å mekke sin egen subwoofer.. Fikk den ville ideen her jeg satt og mekke en selv som jeg kan "pimp opp" Noen som har en erfaring eller to ? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Skal du bygge subwoofer selv, uten tegning, bør du vite hva du driver med. Ellers er det mange gode byggesett å få kjøpt. Les og lær. Endret 18. august 2004 av Peterman Lenke til kommentar
Hebster Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Jaja, har oxo tenkt på å modde den jeg har her.. en creative sak og bare bytte kasse elns. men har du en link elle to til byggesetta elle ? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 http://www.mamut.com/dynabel Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Det første du trenger er T/S parametrene på elementet. De avgjør hvilket volum elementet vil spille best i og om det er mest egnet for lukket eller bassreflekskasse. Deretter mater du tallene inn i f.eks WinISD og ser hva du får. Er du derimot usikker på hva i alle dager dette er så bruk google, søk, les og lær, og/eller få tak i et bygesett eller et element og en forsterker du har trua på Lenke til kommentar
Hebster Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Det første du trenger er T/S parametrene på elementet. De avgjør hvilket volum elementet vil spille best i og om det er mest egnet for lukket eller bassreflekskasse. Deretter mater du tallene inn i f.eks WinISD og ser hva du får. Nå prater du et språk jeg ikke forstår.. Men detta skal være til pc azza.. Er det noen som kan sette opp en oppskrift til meg av hva jeg trenger ? Jeg tenkte kanskje jeg kunne sette lys inn i kassa osv. ? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Aha! Pimp my sub Neon all over og bygg kasse av plexi, lyden blir knapt værre eller bedre uansett. Lenke til kommentar
Hebster Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 hehe, veldig god idee.. Men nå har jeg et problem igjen.. Åssen få neon til å virke inni sub'n ? Åssen koble ? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Med fare for å gjenta meg selv og andre: bruk google. Les og lær. Rome wasn't buildt in a day, my friend. Ikke for å være ekkel mot deg, men prosjektet ditt virker lite gjennomtenkt. Lenke til kommentar
Hebster Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 hehe, en grunn til det.. Fordi jeg hakke lagd noen plan enda. bare lurte på om noen hadde noen erfaringer med å lage seg sub selv Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det første du trenger er T/S parametrene på elementet. De avgjør hvilket volum elementet vil spille best i og om det er mest egnet for lukket eller bassreflekskasse. Deretter mater du tallene inn i f.eks WinISD og ser hva du får. Nå prater du et språk jeg ikke forstår.. Men detta skal være til pc azza.. Er det noen som kan sette opp en oppskrift til meg av hva jeg trenger ? Jeg tenkte kanskje jeg kunne sette lys inn i kassa osv. ? Skal det bli en pc eller en sub? T/S data er data på elementet. Som stivhet, demping osv. Du trenger ikke å vite hva alle dataene betyr. Bare mat de inn i et program som reiner ut målene på kassen. Og sett i gang og bygg! Lenke til kommentar
Hebster Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 OKei, detta her har ikke jeg utstyr til.. Lurer på om det ikke går ann å sette på større element på den forsterkern som er i min Creative sub ? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Ja, det går an. Men ikke gjør det, fordi det ikke lønner seg. (lurte på hvorfor jeg svarte på denne....) Lenke til kommentar
feanaro Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har dere hørt om Pro Box 2k ? Det er et svensk program for å regne ut og lage en perfekt basskasse. Anbefalles STERKT! Har brukt det en del selv, og kjenner flere som også er svært fornøyde. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 noob...boob...NOOB!!! LET-LES-LÆR!!! ja, hvis du vil ha rå subber billig, kjøp phobos settet fra dynabel.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå