Gå til innhold

hvordan lage en subwoofer ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første du trenger er T/S parametrene på elementet. De avgjør hvilket volum elementet vil spille best i og om det er mest egnet for lukket eller bassreflekskasse.

Deretter mater du tallene inn i f.eks WinISD og ser hva du får.

Er du derimot usikker på hva i alle dager dette er så bruk google, søk, les og lær, og/eller få tak i et bygesett eller et element og en forsterker du har trua på :)

Lenke til kommentar
Det første du trenger er T/S parametrene på elementet. De avgjør hvilket volum elementet vil spille best i og om det er mest egnet for lukket eller bassreflekskasse.

Nå prater du et språk jeg ikke forstår.. Men detta skal være til pc azza.. Er det noen som kan sette opp en oppskrift til meg av hva jeg trenger ? Jeg tenkte kanskje jeg kunne sette lys inn i kassa osv. ? :D

Lenke til kommentar

Nå prater du et språk jeg ikke forstår.. Men detta skal være til pc azza.. Er det noen som kan sette opp en oppskrift til meg av hva jeg trenger ? Jeg tenkte kanskje jeg kunne sette lys inn i kassa osv. ? :D

Skal det bli en pc eller en sub?

T/S data er data på elementet. Som stivhet, demping osv.

Du trenger ikke å vite hva alle dataene betyr. Bare mat de inn i et program som reiner ut målene på kassen. Og sett i gang og bygg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...