Gå til innhold

Valg av Ektern HD

Anbefalte innlegg

Noen som har sterke meninger om valg av ekstern HD?

Jeg snuser på en WD FireWire/USB 2.0 Combo Special Edition Harddisk 250 GB til 2150.-

Er dette beste valuta for pengene for ekstern HD?

Vil faktisk kjøpe to når jeg først er i gang.

Trenger å lage meg et godt backup -system for mine store datamengder.

Noen med erfaringer rundt dette?

Thx.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har sterke meninger om valg av ekstern HD?

Jeg snuser på en WD FireWire/USB 2.0 Combo Special Edition Harddisk  250 GB til 2150.-

Er dette beste valuta for pengene for ekstern HD?

Vil faktisk kjøpe to når jeg først er i gang.

Trenger å lage meg et godt backup -system for mine store datamengder.

Noen med erfaringer rundt dette?

Thx.

Gi bingen i å kjøpe ekstern hardisk, det er rett og slett altfor tregt. Kjøp da heller en dvdbrenner, å brenn ut regelmessig. 16speed brennerene er jo her allerede.

Lenke til kommentar

Gi bingen i å kjøpe ekstern hardisk, det er rett og slett altfor tregt. Kjøp da heller en dvdbrenner, å brenn ut regelmessig. 16speed brennerene er jo her allerede.

Hvordan kan du påstå at en USB 2.0/ Firewiredisk er tregere enn en DVD-brenner?

Til trådstarter: Kjøp en WD 250 GB. disk. :thumbup:

XenZor

Lenke til kommentar

Så totalt enig med Fenwick!

Og nå har jo også Komplett.no en kjempegrei Ukens Tilbud pris på en 200 GB fra Seagate til under 1000 kroner. Heller kjøpe 2 av de harddiskene + ekstern harddiskboks.

Bytte av harddisker er gjort på 1 minutt. Så kan du heller kjøpe inn en harddisk eller 2 når du trenger det! :)

Lenke til kommentar
Kjøp en slik og putt inn den disken du vil.

Kjøpte akkurat samme for et par måneder siden, har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Storfornøyd.

Klart beste forslag hittil :thumbup:

Selv tenker jeg på å kjøpe en 80GB'er for 795kr på elkjøp av alle plasser. Prisen er bare et par hundringser mer enn for det diskkabinettet uten harddisk. Nå er kanskje 80GB for lite for deg, men det går sikekrt an å bytte ut disken som er inni. Jeg tenkte jeg skulle bytte om på 80GB'en og en 160GB som står i kabinettet mitt. Gambler på at det funker bra.

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat samme for et par måneder siden, har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Storfornøyd.

Klart beste forslag hittil :thumbup:

Selv tenker jeg på å kjøpe en 80GB'er for 795kr på elkjøp av alle plasser. Prisen er bare et par hundringser mer enn for det diskkabinettet uten harddisk. Nå er kanskje 80GB for lite for deg, men det går sikekrt an å bytte ut disken som er inni. Jeg tenkte jeg skulle bytte om på 80GB'en og en 160GB som står i kabinettet mitt. Gambler på at det funker bra.

Vet du det sikkert at det går an å bytte harddisken i kabinettet på en slik harddisk eller bare gjetter du? For etter hva jeg har hørt så skal det være umulig...

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale å kjøpe løst hdkabinett. Det med at du senere kan bytte disk er riktig, men om du ikke skal bytte disk i løpet av året, er det bortkastet. Det som skjer er jo at det kommer nye og raskere teknologier enn det vil har i dag. Så når du trenger en større disk, har det sikkert kommet nytt grensesnitt. F.eks. Firewire 800. Er det noen i dag som gidder å putte en 250 GB disk inn i et USB 1.0 kabinett? Neppe.

Nei, kjøp en ekstern disk og ha den til du trenger å kjøpe en ny. :thumbup:

XenZor

Lenke til kommentar
Vil ikke anbefale å kjøpe løst hdkabinett. Det med at du senere kan bytte disk er riktig, men om du ikke skal bytte disk i løpet av året, er det bortkastet

har jo pris-aspektet også da.. sparer jo fort ihvertfall et par hundrelapper på å montere selv..

MEN: er dette en likeverdig løsning i forhold til de ferdigmonterte, eller blir det litt mer ustabilt/"jalla"/etc hvis man kjøper separat og monterer selv??

Lenke til kommentar

Har hatt 2 av disse eksterne kabinettene og begge to fikk problemer med vifta.Ser fint ut,men begynner å bråke ganske fort.

Anbefaller LaCie ekstern harddisk.Hvis ikke hastigheten er så nøye får du en 250gb usb2 for 1775,- hos netshop.no.

Har kjøpt et par LaCie disker selv (250gb usb2) og er kjempefornøyd.

Har nå lagt inn bestilling på en 1000gb. :dribble:

Lenke til kommentar
Vil ikke anbefale å kjøpe løst hdkabinett.

hvorfor ikke? det er jo billigere og akkurat like bra. så hvorfor skal ma kjøpe et dyrere produkt, det kommer jo også til og gå ut på dato i samme grad som et løst hd kabinett..

skjønnte ikke helt logikken i det der.

Lenke til kommentar

500,- og spare visst man kjøper den 200 gb fra seagate som er på ukens tilbud nå. (komplett)

ingen garanti som ryker heller.

en ting jeg lurer på, har cache'n noe å si når man har en ekstern hd? eller blir det begrensa av usb2/fw?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...