Gå til innhold

Symantec email proxy? får ikke sendt mail.

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega som har et lite problem med "norton", jeg tror ikke det er norton.

Maskinen han kan stå på i 20 til 30 minutter uten tull, men så begynner det å poppe opp en haug med vinduer.

For å sitere han:

Det står symantec email proxy. Mailen kunne ikke sendes. Adresse iwantan med tema. Are you packing. Det er en del grisete undertekst
:p

Det er ikke samme adresse og tema hver gang, men bytter på litt innenfor samme tema.

Han får ikke sendt mail, men han kan motta mail. Jeg har skannet maskinen med norton. Fant ingenting, prøvd både ad-aware, spybot og cwshredder. Og fjernet alt de fant. Og det blir fremdeles ikke borte, noen som har vært borti det samme.

Han har adsl fra telenor, det hjalp ikke å skru av linja.

Når jeg var der for å hjelpe så skjedde selvfølgelig ikke dette. Var der i ca 1,5 time. Når ungen hans skrudde på maskinen et par timer etter jeg var ferdig så tok det 30 minutter og så var det i gang igjen.

Tar i mot tips med glede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det e dette som er problemt siden det funker noen ganger, men ikke andre ganger. Dette ser ut som et virus/ troyaner. Når feilmeldingene kommer bør du sjekke hvilke prosesser som kjører. Kan også være greit å kjøre noen online virussjekker.

Den beste oversikten får du ved å identifisere alle prosessene som kjører.

Winpatrol er et fint program som monitorerer programmer i oppstart.

XenZor

Lenke til kommentar

Som sagt ikke min maskin, men jeg fikk han til å kjøre en online sjekk i går. Og den fant ingenting.

Edit: Ser nesten ut som om jeg har funnet feilen. I mail kontoen hans så hadde utgående mail skiftet fra smtp.online.no til pop.online.no, hvorfor det vet ikke jeg. Men nå får han sendt mail. Får se om det andre problemet dukker opp. Håper ikke det :ermm:

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...