Gå til innhold

Hva er straffen for å bli tatt 110 i 60-sonen?

147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe du får pallespikring. Det har du iallefall fortjent. Du kommer iallefall ikke til å være på veien som sjåfør på en stund, noe som er betryggende for andre trafikanter.

Det er vel ikke noen fast grense for når man får ubetinget fengsel for fartsovertredelse. Derfor er folk usikkre.

Lenke til kommentar

Skal du snekre paller, har du vel blitt innkalt til retten?

Retten avgjør vel _hvor_ lenge du må snekre på diverse grunnlag, som tiden på døgnet du kjørte, etc...

Bad topic btw, endra den litt, jeg. ;)

Endret av Opus
Lenke til kommentar

teit.

har hatt mange nesten ulykker i det siste, og alle er forårsaket av at råkjørere mister kontrollen over kjøretøyet et lite sekund og havner på feil side av veien.

for ikke så lenge siden kom en bil kjørende mot meg i godt over 100km/t, som hadde rimelig lite kontroll over kjøretøyet ettersom han var i MIN kjørebane. hadde det ikke vært fordi eg svingte ut på veiskulderen hadde det vært front mot front kollisjon. hadde det ikke vært for at eg hadde min ektefelle og dattera mi i bilen hadde eg siktet på siden av bilen hans. såpass hadde han fortjent. har ingenting til overs ovenfor de som kjører uansvarlig på veien.

av nyskjerrighet, er det mulig å få vite hva du tenkte på?

uansett, her har man en oversikt over fartsgrenser og bøter:

Forenklet forelegg

og ut av den oversikten ser det ut til at du i det minste

mister førerkortet, og da må du i det minste ta ny oppkjøring.

en liten(minimal) trygghet for resten av oss.

Lenke til kommentar

Tja du ligger nok på grensa til ubetinget fengsel. Den går ved ca 50 km/t over fartsgrensen i en 80-sone, i en 60-sone kan grensen være noe lavere. Vil si at du er heldig om du slipper unna med betinget fengsel her. Lappen mister du uansett i minst ett år.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
110 i 60 sone, noen som har peiling på hvor mye dette svir?

Gode forhold og ingen trefikk, så det som er av faktorer er formildene....

Det som skjer er følgende: du mister lappen i sånn cirka et år, får en pen bot og må kanskje i fengsel. Skulle være sånn cirka det du får for å være en uansvarlig idiot som nesten dobbler farten.

Edit: å tro at gode forhold hjelper er forøvrig nesten det samme som å tro på julenissen.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar

Omskrevet etter kritikk fra moderator Opus

Å kjøre i 110 km/t i en 60-sone er ikke mye smart. Man blir da med en gang en fare for både seg selv og andre i trafikken. Personlig skulle jeg gjerne sett at Politiet gikk enda hardere inn for å stoppe slik kjøring. :yes:

Kjører man slik, mener jeg at man ikke er ansvarsfull nok til å ha lappen. Neste gang noen har lyst til dette, tenk på bilen som kan komme rundt neste sving. Der sitter det kanskje en småbarnsfamilie... ;)

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...