oXygEn Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg skal rippe en CD jeg har, for å spille på PC-en, så slipper jeg å styre med å finne fram cd hver gang jeg skal høre på den. Men jeg får bare rippa i Analog mode og da blir det rippa på 1x, noe jeg ikke gidder. Har lastet ned ASPI drivere fra Adaptec, men får fortsatt ikke valgt den rippe metoden. Og ikke MSCDX heller. Bruker MS Windows XP Pro Norsk Build 2600. any solutions? Lenke til kommentar
tronh Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Opplevde akkurat det samme da jeg tok i bruk WinXP. Gadd ikke tukle noe mer med det og avinstallerte hele programmet. Tok i bruk Musicmatch i stedet, og det fungerer fantastisk bra! Lenke til kommentar
askt Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Du kan også installere ForceASPI. Da funker ASPI-ripping med full hastighet. Lastes ned fra Doom9.net Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 (endret) noe Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Det enkleste og beste rippeprogrammet jeg har prøvd er AudioCrusher! Freeware! http://www.sysdesk.de/ For å lage mp3 bruker jeg LameEnc 3.92, du kan laste ned Lame fra http://www.mp3dev.org Exact Audio Copy er også høyt anbefalt for høykvalitets ripping. http://www.exactaudiocopy.de/ Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-05-02 18:10, HoVeSkOt skrev:AudiioCatalyst funker ikke i NT. Dvs at heller ikke XP vil funke med denne.Det står t.o.m på hjemmesida deres.Audiograbber deriomot funker fint som ****.Audiograbber var navnet på programmet før, og er helt likt, bare at du trenger et mp3 codec fra en eller en annen plass hvis du vil ha lit høyere kbps. Hmm.. etter at jeg lasta ned "Force aspi", som en ovenfor anbefalte ripper jeg helt fint med AudioCatalyst 2.1, i ASPI mode :smile: Lenke til kommentar
xoop Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hva med CDeX, gratis og genialt enkelt rippeprogram. Ripper til MP3 eller Wav. I tillegg fungerer dette perfekt i sammen med Windows XP, hos meg i allefall. [ Denne Melding var redigert av: xoop på 2002-05-02 19:57 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-05-02 19:33, oXygEn skrev: Quote: On 2002-05-02 18:10, HoVeSkOt skrev: AudiioCatalyst funker ikke i NT. Dvs at heller ikke XP vil funke med denne. Det står t.o.m på hjemmesida deres. Audiograbber deriomot funker fint som ****. Audiograbber var navnet på programmet før, og er helt likt, bare at du trenger et mp3 codec fra en eller en annen plass hvis du vil ha lit høyere kbps. Hmm.. etter at jeg lasta ned "Force aspi", som en ovenfor anbefalte ripper jeg helt fint med AudioCatalyst 2.1, i ASPI mode :smile: Ja men audiocatalyst 2,1 bruker ikke LAME som eg vill på stå er en av d beste,lyd kvaliteten er mye bedre.Audiocatalyst og Audiograbber er nesten like i bruk,Forskjellen er at audiograbber er ny og den kan brukes på win xp/2000/98/me/95.Men eg bruker kun mp3pro,mindre filer samme lyd,kansje bedre. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 audiocatalyst er søppel, hiv den på giljotinen, det er det den gjør med mp3'ene dine =] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-05-02 20:16, ilex skrev:audiocatalyst er søppel, hiv den på giljotinen, det er det den gjør med mp3'ene dine =] ja du har så rett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå