sfougner Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Nesten hver gang jeg skrur på pc'n min etter den har vært av noen timer starter det en bråkete during, noen ganger kommer skjermbildet før duringa begynner (60 db?), må ta ut kontakta, og starte på nytt. Noen ganger starter den på 2. forsøket, andre ganger starter den med en gang, og noen ganger 4-5 ganger.... Har et Soyo SY-K7V Dragon Plus, 256 mb ram, og et asus gf1 kort.... (et sucky isdn kort som ikke er i bruk) Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 ja, noen som vet hva som kan være feil, har hørt det kan bli sånn hvis man har for liten strømforskyning.... har en 340watt så tror ikke det er det som er feil?! jaja Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg har samme "problem" på en av maskinene mine. Den bråker noe kraftig når den starter, men innen den er inne i OSet har den roet seg ned igjen. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det er strømforsyingnen som bråker. Prøv å la den gå noen minutter og se om ikke lyden gir seg. Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg har samme problemet, men det stopper før jeg kommer inn i Windows... Jeg _tror_ _kanskje_ at det er en vifte som tar litt tid før kommer i gang (?) Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Har du koblet viftene til HK??? 60dB vifter? Som en regel: ikke koble mer enn 3W vifter på hver utgang.. Skaff deg Adaptere!? Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Heisann Har samme problemet med maskina mi. Har funnet ut at det er en av viftene som lager denne ulyden...antakeligvis så er den på vei til å gå til helvete...men etter 20-30 s er den lydløs. Mvh Lightning Lenke til kommentar
hurst Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Kan være at noen av viftene i kabinettet ikke liker seg i kalde omgivelser og derfor avgir støy før viftelageret når riktig arbeidstemperatur. Slik er chipsettvifta mi når den har stått stille i lang tid i et kaldt rom, men ikke vet jeg :smile: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 eg og har det problemet og eg trur det skyldes mykje støv i psu'en Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 min (tror det er chipset vifta, eller kanskje grafikk kort vifta) har vært slik siden dag 7 kanskje.. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Har selv hatt et problem med bråkete og ujevn gange på viften til skjermkortet (GF3 ti 200) Det jeg gjorde var å ta den av og gav den noen dråper CRC- Spray og da var det problemet ute av verden. Symaskinolje og låsespray vil jeg også tro ville fungere greit !!. [ Denne Melding var redigert av: antiloop på 2002-05-01 19:06 ] Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Quote: On 2002-05-01 18:19, siDDIs skrev:eg og har det problemet og eg trur det skyldes mykje støv i psu'en LOL så masse støv inni psu'en gjør at chipsett vifta bråker som et helvete? Det er mest sannsynelig chipsett vifta som har litt masse støv i seg.. jeg hadde samme problemet med min chipsett vifte. Det ekke vits å starte PC'n tusen ganger for å få bråkinga til å slutte.. det er bare sånn.. du må bare slå på PC'n å vente til den eventuelt kutter ut å bråke. Jeg foreslår at du bytter vifte eller smører den du allerede har. Lenke til kommentar
Maggish Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Tror nok det er chipset vifta. Disse har ikke kulelagre men no olje greier... Og dermed bråker disse til de oppnår arbeidstemperatur. Har en kamerat med samme problemet, han løste det ved å rive av den gamle vifta, hive den i alle 4 vegger før den eventuellt havnet i søppeldunken, for så å sette på en Blue Orb kjøler. Bråker "nesten" ingenting, og kjøler mye bedre. Fikk også smørt på litt artic silver i samma slengen... :smile: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 har ikkje chipsett vifte på mitt HK Ô_o Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Vet ikke hvilken vifte det er jeg, men bytta fra en bråkete vifte global win ettellerannet. til en zalman CNPS 5100 CU, bråket ga seg ikke da, men det blir litt forskjellig bråkelyd når jeg dytter litt på cpu vifta mens den bråker, vet ikke om det er der bråket kommer fra. Kan det være mitt GAMLE gf1 kort som bråker? Soyo-kortet er 2-3 mnd gammelt, det er oxo min nye strømforskyning på 340 watt. Kan det "skje" noe dersom jeg ikke får slutt på dette bråket? Det er bråket som er på 60db, ikke noen vifter. Og har ikke noen kabinett vifter på når bråket starter så tror ikke det er noen av dem.... simen. Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 det er veldig sansynlig at det kan være chipsett vifta, men gidder ikke teste før i morra tidlig. Må stå stille i minst 12 timer før det blir bråk..... hmm.... Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Dette problemet er kjent. Det er simpelthen fordi visse vifter har gått over til oljelager. Oljen skal visstnok være hard og guffete før den blir varm, og så bli tynn og fin når den blir varmet opp av varmen motoren avgir. Jeg tror det ikke er noen løsning på dette bortsett fra å kjøpe ny vifte og sette på. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 har noen ganger ulyder sjøl grunnet psu vifta den begynner å dure da bare slår jeg litt på grillen og den slurer å dure,iriternde lyd. Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 veit, jevla stygg lyd det blir av en monga vifte. huff :smile: hehe Dytte inn litt crc, jahh har nok av det her, er 10 liter nok? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå