Gå til innhold

Nå har det blitt "Aquaero" på meg.

Anbefalte innlegg

Har nå vært innom "Microplex" å kjøpt meg en slik sak. Sitter ennå på jobben å venter på at dagen skal bli slutt.

Synd bare at det tar ca.3 uker før de får kabelen fra Aquastreampumpa til Aquaero'n......det er visst tilleggsutstyr det.

kommer til å legge ut noen bilder senere hvis det er av interresse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk dessverre ikke lagt ut noen bilder av Aquaero'n i går (fordi jeg hadde det så moro) :yes:

Det som var det råeste var rett og slett programmet som fulgte med, der jeg bare kunne bevege musepekkeren over de forskjellige viftene og justere hastigheter, div. parametere og vilke temperatursensor de følge for min. og maks.

Det er så mye man kan gjøre at jeg har ikke funnet ut alt ennå selv.

Og det er jo det som er moro........og ikke skjønne halvparten, men etterhvert forstå det. (forhåpentligvis)

Mangler jo også den kabelen som går fra Aquastreampumpa til Aquaero'n, der kan jeg bestemme pumpehastighet bl.a +++ mye mer.

Og til slutt vil jeg bare si at de som har vannkjøling fra AC så er dette et produkt du kan ha det jævli moro med (Unnskyld uttrykket, men det er sant).

Skal prøve å komme updates/bilder etterhvert som jeg forstår mere av det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

WOW!

Pumpehastighet og alt?

Hele vannkjølinga mi er AC med unntak av raddis.

Har også aquastream, så 'aquaero' blir nok neste innkjøp, koste hva det koste vil.

Blir 3,5" 'kontrollpanelet', som følger med pumpa, overflødig med aquaero? Altså, å ha den i front. Jeg tror ikke jeg har plass til den, rett og slett.

Har vurdert å ta fullt utbytte av den og har da vurdert tempmålere;

Oppsett: CPU-tempm.-NB-GPU-tempm.-RADD-tempm.-PUMP

Bortkasta? Nyttig? En etter NB også?

Jeg har bare to vifter kjørenes på nå; raddis og i toppen av kabinettet. Begge er lydløse pga volt regulering.

Vet du om _alle_ 3-pins vifter kan hastighetsreguleres med aquero?

En ting er sikkert; Jeg gleder meg :dribble:

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet til "soundwall" så er svaret ja, du kan regulerere hastigheten på viftene manuellt eller om du lar programmet ta seg av dette. Da vil den følge min. og maks temperaturene du har satt opp.

Og til deg "vaffelkake" så ville jeg ha beholdt 3,5" panelet til pumpa. For som du sikkert har lagt merke til så har den to dioder (Rød og grønn) som viser om alt er som det skal være med pumpa.

Aquaero'n har også 6 stk tilkoblingspunker for temp. følere så du kan jo koble til en på NB også.

Jeg tør ikke å si sikkert om alle 3 pins vifter kan reguleres desverre. Det eneste problemet jeg har møtt på til nå er at den ikke vil leste av RPM på 120x120mm papstviftene jeg har til radiatoren.

Har også montert en gjennomstrømningsensor som er koblet til Aquaero'n. og i går så monterte jeg en AC Twinplex på NB.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

WohaaA! Fikk aquaeroen min på tirsdag, men microplex gikk jo seff tom for t-koblinger da.

Så det jeg har gjort er å ha bytta ut mine lydløsevifter, 3 stk, til støende vifter.

Så har jeg plassert en tempmåler nede forran, altså på utsiden av kabbis. En på innsiden, utenfor luftstrømningene. Og den siste festet på utsiden av aquatubetanken for å få et pass innblikk over vanntemp. (Tank er av aluminium, så temp blir nogenlunde likt).

Sikkelig herlig sånn som jeg har det nå. Når kun bruker windows og ting som ikke lager varme, er PCn helt lydløs..

Begynner jeg å spille, starter viftene sakte, men sikkert. Helt _genialt_ spør du meg!

Displayet forran viser hva du selv måtte ønske.

Jeg må jo si at aquaero ikke er en nødvendighet, men den er virkelig knalltøff!

Lenke til kommentar

Ja for all del aerogate'n er en bra ting det også. Men moro med alt som gjøres med tanke på om man har vannkjøling da og få optimal kjøling uten at huset skal riste i filler.

Hadde sikkert klart meg fint med sunbeam viftekontrolleren, men moro med noe som sto i stil til det jeg hadde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...