Gå til innhold

Coop prix datan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger virkelig scart-plugg på pcn siden tvn min ikke støtter s-video. Noen som vet om det kan kjøpes individuelt?

du kan kjøpe et adapter fra s-video til rca, og en kabel med rca i ene enden og scart i andre enden, dette er litt tungvindt, men bruker det selv og det funker helt topp, :thumbup:

har en 14 tommer philips på rommet som det kun er scart på :w00t:

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg prøvekjørt COOP/Prix maskinen, brodern kjøpte den og lot meg låne :D

En overaskende positiv opplevelse :love:

-Her er en mini-review...

Denne maskinen trenger man ikke være flau over å ta med seg på LAN!

Tvert imot kan man være stolt av den, for maken til multimediemaskin klarer ingen å bygge til den prisen.

Kabinettet er av typen mATX, designet er diskret og elegant. Den må ses i virkeligheten for at man skal få riktig inntrykk av den.

Maskinen er veldig stille i bruk, selv under full belastning er den ikke sjenerende. Cool `n Quiet fungerer utmerket på denne maskinen.

Den har en veldig god bundle, og alt virket tilfredstillende. Fjernkontrollen fungerer godt med programvaren.

Den har det meste man kan tenke seg av tilkoblingsmuligheter for de som er interessert i lyd og bilde, både inn og utganger.

Leveres med Windows XP Home Edition SP1, med alle oppdateringer inntil den siste uka installert. Positivt.

Det er ikke noe unødvendig programvare installert på maskinen.

2 års garanti og 2 års gratis support.

De som lurer på hva et ATI Radeon 9800XXL er, kan få vite det nå:

Spesialbygd kort uten S-VHS utgang på kortet, R360 chip - core 391.5 Mhz / Mem 337.5x2=675 Mhz.

S-VHS utgangen er istedet flyttet over på egen brakett, og supplert med composit og SCART utgang i tillegg! (edit)

Klokket det rett opp til core 412 / mem 730 (edit:Radeon 9800XT sin hastighet), og hadde ingen problem med å kjøre 3D grafikk. Ingen artifacts å se. Klokket ikke lenger pga tidspress.

Maskinen kan ikke overklokkes fra BIOS, siden BIOSen har fått deaktivert de instillingene man ønsker å manipulere. Program som modder BIOS kan kansje hjelpe der... -som f.eks modbin og lignende.

Tok noen benchmark og screenshots av hver benchmark, men har ikke noen steder å linke bildene fra...

Test setup:

Medion Cybercom, Athlon64 3000+ (2000Mhz, 512 L2 cache) original.

MSI MS-7010 VIA K8T800 uten O/C funksjon, VIA Hyperion 4.53

512 MB RAM @ 400 Mhz cl3.0-3-3-3, 2cmd (1x512 MB brikke) single channel (edit)

ATI Radeon 9800XXL 128MB, Catalyst 4.8

200 GB Seagate Barracuda 7200.7 2MB buffer

Windows XP Home Edition_no SP1

DX 9.0C

NB: DOOM3 bench ble utført med Catalyst 4.9 beta Edit:Alle testene ble kjørt kun en gang!

PCMark04 Version build 110 (original maskin uklokket) : 3928 PCMarks

3DMark03 v340 (original maskin uklokket) : 6100 3DMarks

3DMark03 v340: VGA klokket til R9800XT - Core 412Mhz Mem 730 Mhz : 6429 3DMarks

DOOM3 timedemo demo1.demo 1024x768 medium quality - VGA klokket til Radeon 9800XT - Core 412 Mhz Mem 730 Mhz : 46.6 FPS

Sisoft Sandra Standard 2004 v9.89 benchmarks (original maskin uklokket) :

Sandra CPU arithmetic - Dhrystone ALU 8321 MIPS, Whetstone FPU/iSSE2 1579/4121 MFLOPS

Sandra CPU Multi-Media - Integer iSSE2 7477 it/s, FLoat iSSE2 19764 it/s

Sandra Memory Bandwith - Int buffered iSSE2 2934 MB/s, Float buffered iSSE2 2936 MB/s

D2OL bencmark - DBench v1.1 (original maskin uklokket) : 180 sekund

(D2OL er et program som bruker en matematisk algoritme til å finne vaksiner mot sykdommer. Programmet kjører raskest på AMD K7/K8 prosessorer. Til sammenligning bruker en AthlonXP prosessor (Througbred/Barton) som går på 2000Mhz 201-200 sekunder i samme benchmark. Barton på 2500Mhz bruker 161 sekund. Programmet tar ikke hensyn til FSB eller størrelse på L2 cache. Intel P4 er ikke like rask i dette programmet.)

Hadde ikke tid til å ta flere tester, men disse er gode nok til å få et intrykk av ytelsen på maskinen.

Konklusjon: Lekkerbisken med god ytelse.

Tar man prisen og utstyret i betraktning, finnes det ikke en bedre handel for tiden!

Endret av lille_balder
Lenke til kommentar
Den skal visst være veldig bra. Det er det jeg har hørt.

Hei,

Du har hørt mye :thumbdown:

Tviler efterhvert på at noen av dine 2000+ innlegg inneholder nogen saglige uttalelser basert på egne erfaringer eller henvisninger til saglig info på nettet! (bortset fra de innlegg hvor du 'quoter' andres saglige innleg). Jeg har ikke set noen.

Hvis du er chat-syk - burde du holde dig til chat-forummerne.

Til JEG76: Bra med en hurtig hjemmetest :thumbup:

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Kjøpte på Obs Mariero (Stvg)

EDIT: Gikk nesten opp 100 p. med nye drivere (6270)

Nye drivere til grafikkortet eller noen andre drivere også? Har lagt inn siste catalyst og økte med litt over hundre i 3DMark03. Har desverre ikke så mye erfaringer med andre drivere, så hvis du har noen kjappe tips, tar jeg gjerne i mot :p

Og for all del, for dere som lurer: Det er et godt kjøp :thumbup:

edit: Noen som har prøvd å overklokke grafikkortet? Det skal visst være godt egnet til overklokking. Så en link her i forumet et annet sted.

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...