Gå til innhold

bærbar 17.000- 20.000

Bretleon

Anbefalte innlegg

hei!

Nå om dagen skal jeg kjøpe bærbar og valget er ikke enkelt.

Jeg har sett litt på G556E DVD±RW D2000 15" 80GB 1.0GB.

og den ser fin ut: ( link her http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=2 )

Det som er viktig for meg i den bærbare er:

Processor: Intel Pentium-M 1.7GHz eller Intel Centrino 2000 prosessor ( hva er best her ?)

Så lenge den ikke bråker altfor mye.

RAM : 1 GB

Skjermkort: 128 MB 9700 Radeon (ATI) eller bedre. Obs, dette må være dedikert! Ikke delt.

HD: 60-80 GB helst 7200 Rpm.

Vekt: ca 2.7

Ellers:

Fint med 3 Usb2.0 porter og Firewire

Norsk tastatur.

Cd brenner og dvd avspiller,

Men hva er egentlig forskjellen på prossesorne her, Pentium M eller Centrino 2000 , Hva gir best ytelse , og hva bråker minst, og er det stor forskjell??

Veldig fint hvis dere kan hjelpe, for det er mye penger på spill her. ( for meg i ihverfall)

takker.

Bret-L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Processor: Intel Pentium-M 1.7GHz  eller Intel Centrino 2000 prosessor  ( hva er best her ?)

Så lenge den ikke bråker altfor mye.

"Centrino 2000" = Pentium-M 2.0GHz, denne CPUen har også 2MB cache. Den er klart kjappere enn P-M 1,7GHz. Siden begge har speedstep så vil de bråke tilsvarende mye. P-M 2,0GHz er et godt valg.

RAM :  1 GB
Kjøp helst en 512MB brikke ved siden av, da "produsent"-ram ofte er veldig dyrt.

Skjermkort:  128 MB 9700 Radeon (ATI)
ATI R9700 mobile med 128MB RAM er det kjappeste du får om dagen, evt. må du vente på kommende løsninger fra ATI og NVidia, men dette blir nok en god stund til.

HD: 60-80 GB  helst 7200 Rpm.
Du får kun 60GB i 7200 rpm, men trenger du mer plass er 80GB med 5400 rpm et godt valg. 5400 rpm diskene yter godt og støyer litt mindre enn 7200 rpm diskene.

Edit: Jeg tror den maskinen du har plukket ut vil passe dine krav godt.

Endret av hce
Lenke til kommentar
ATI R9700 mobile med 128MB RAM er det kjappeste du får om dagen, evt. må du vente på kommende løsninger fra ATI og NVidia, men dette blir nok en god stund til.

Har ikke 9800 kommet ut nå da? eller husker jeg feil?

Den er lansert ja: http://barbara.no/art.php?artikkelid=9028

Tar alltid litt tid før den kommer i produksjon. Dell og Alienware har muligens den som opsjon et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...