Tfosheim Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Widio: Trådløs streaming fra Albatron Albatron lanserer en hybridteknologi for trådløs streaming av musikk gjennom hjemmet - fra DVD til hodetelefoner, eller fra PC-en til stereoanlegget. Mottakeren kan du ha i lomma. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Overføringskapasiteten til Widio ligger på omtrent 2 Mbps, som kan overføre lyd i CD-kvalitet uten kompresjon. Ja det skulle jeg tro når overføringen ligger på hele 2Mbps og en ukomprimert CD-stream er 1,2Mbps. Lurer forresten på hva prisen blir... noen flere enn meg som tipper 500kr? Lenke til kommentar
thotta Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Noen som vet om det finnes noe tilsvarende for bilde (eller helst lyd OG bilde, da). Så man slipper de hersens kablene fra pc'en til stereoanlegg/tv for å se film... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jøss, dette så ut som årets mest udugelige og nytteløse produkt! Ja, thotta, det finnes, men kvaliteten er så som så... Lenke til kommentar
vetahutt Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jøss, dette så ut som årets mest udugelige og nytteløse produkt! ->tror kanskje at andre kan se mulighetene en sånn dings kan ha. Jeg skal nok ha flere i huset. Men må jo testes først... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Den var ikke dum. Det burde satses mer på trådløse enheter i hjemmet. Er så lei kabelhavet i krokene på rommet mitt. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Den var ikke dum. Det burde satses mer på trådløse enheter i hjemmet. Er så lei kabelhavet i krokene på rommet mitt. Enig. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Savnet digital inn på senderen og 2xrca ut (og/eller digital ut) på mottakeren. Men så er nok denne dingsen mer ment til at man skal koble øreproppene rett inn. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jøss, dette så ut som årets mest udugelige og nytteløse produkt! Vel, jeg ser nå nytten med produktet. Kan være kjekt å ha en slik, men det jeg er mest spent på er prisen, og dermed om dingsen er verd pengene Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Albatrons Widio kan kanskje best beskrives som WLAN for musikk, ettersom enheten(e) benytter det samme 2,4 GHz-spektrumet som WLAN gjør. Eller... ...Albatrons Widio kan kanskje best beskrives som en mikrobølgeovn for musikk, ettersom enheten(e) benytter det samme 2,4 GHz-spektrumet som mikrobølgeovner gjør. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hehe, lol @ zoidman. Tror dere mikrobølgeovner o.l. kan interferere med signalene? Eller er det vanlig å sende signaler på disse frekvensene? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Lurer forresten på hva prisen blir... noen flere enn meg som tipper 500kr? In your dreams. Blir nok 1500,- Kul idé, men det hadde virka så mye bedre hvis den brukte WLAN. Da kunne du satt mottakeren på stereon og spilt mp3 eller lyd fra Doom3 på stereoanlegget fra den bærbare, uten ledninger. Det har jeg lyst på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 1500 spenn Nei, da er det helt uaktuellt for meg. (Jeg tenkte det ville være verd for meg å vurdere det for 500kr, men ikke noe særlig mer) Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 AirTunes koster jo mindre (1290) og den er i tillegg wlan og man kan kople printer til den. Dermed kan alle maskiner i huset stremae til anlegget eller printe til samme printer. Og alt uten noen instillinger. Print og stream, it's like a dream! Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 AirTunes var kul den, men man kan fremdeles bare spille av musikk med medfølgende programmer. Man kan ikke sette opp koblingen som en høyttaler fra pc'en. Dvs at man ikke kan komponere musikk med Acid, eller spille Doom 3 og få lyd fra stereoanlegget. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 ser jeg en ny oppfinnelse der man ser løsningen før problemet? hmm. kjanske ikke.. men nytte verdien er liten.. synes nå jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå