Gå til innhold

Nytt batteri til bærbar PC, hvor?

kindings

Anbefalte innlegg

Heisann, dette har sikkert vært oppe før, men fant ingen åpenbart gode tråder da jeg søkte.....

Noen som vet hvor de selger billige og bra batterier til bærbare datamaskiner. Jeg har en litt eldre Inspiron 4150, den er gammel, men liksom ikke helt klar for utskifting enda. Dog er batteriet helt herpet og batteriene direkte fra Dell er svindyre. Har funnet diverse utenlandske butikker som selger batterier, men flere av dem sender ikke til utlandet.

Det jeg lurer på er om noen har god erfaring fra en butikk. Er også takknemlig dersom noen kan tipse meg om ett utsalgssted i Norge som selger batterier til Dell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell selges kun via Dell sine nettsider, eller via telefon. Ja, det er svindyrt med ekstrautstyr der, men skal du ha noe til en Dell er det kun der du får det.

Har som sagt funnet 3dje parts og originale batterier for Dell på flere utenlandske sider, men ikke noen som selger til min OG sender til Norge. Dell skal ha 1200.- for en batteripakke, noe som er helt uaktuelt :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med min gamle fujitsu-siemens laptop. Eneste stedet jeg kunne få tak i batterier var direkte fra fujitsu-siemens. Jeg endte opp med å bestille nye celler fra www.batterystation.com. Full pakke for 200kr! (gi beskjed om å merke pakken som gift!) Funket helt OK!

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet med min gamle fujitsu-siemens laptop. Eneste stedet jeg kunne få tak i batterier var direkte fra fujitsu-siemens. Jeg endte opp med å bestille nye celler fra www.batterystation.com. Full pakke for 200kr! (gi beskjed om å merke pakken som gift!) Funket helt OK!

Men da må du åpne batteripakken og lodde/legge dem inn selv?

Lenke til kommentar

ja, men du kan få de ferdig pakket (f.eks to pappruller med 4 batterier sammenloddet i hver). Da er det bare å lodde fast endene på hver rull.

uansett må du åpne "dekselet" på batteriet ja. Det gjøres med en skarp tapetkniv, og limes sammen igjen med superlim etterpå.

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

Æsj, finner faktisk ikke riktig størrelse på enkelceller eller ferdigpakke for min bærbare. Batteriet er produsert av Sony, består av 8 celler produsert av Sony på tilsammen 14.8V og 4460mAh. Cellene er 64mm lange og har en diameter på 16mm. Hadde vært utrolig greit å bare byttet ut cellene, ser ebatts.com selger ett litt rimeligere ferdigbatteri til den, men synes 140$ også er mye penger for ett batteri, men mer akseptabelt enn Dells nesten 1200 kroner, selv om det sikkert runder 1000.- med frakt og evnt moms(med mindre de sender det som gave).

Lenke til kommentar

Hei,

Leter også efter batteri til min Dell Lattitude CPi 300XT. Tror jeg skal ha samme batteri som deg.

Batteri på det tyske sprog heter Akku - større sjans for de selger til Norge der. Søgte på google og fant en del netshopper med Dell batterier.

F.eks http://www.akku2000.de eller http://www.akkushop.de/

Billigste batteri jeg har fundet til nu er 89 EUR - hvilket blir godt 1000,- norske med frakt osv.

Får søke lidt videre :roll:

Tror ikke vi får det mye billigere i utlandet.

Gi besked shis du finner noget billigt.

Edit: Ser nu at de selger nye Dell batterier på online aktioner i Tyskland - budene ligger rundt 50 EURO.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

http://www.laptop-battery.org/dell.htm

Billigste på batterier så langt, 86$ for ett uoriginalt batteri som lover samme levetid etc som det originale.

Best hadde jeg likt å finne en løsning av type som erikindre nevnte for min datamaskin, 200.- er grei pris.

Er skeptisk til å kjøpe på auksjon, man vet liksom aldri hva man får og sjansen for å få ett godt brukt batteri er tilstedet selv om man sier at det er "nytt"... og kanskje spesielt dersom man kjøper fra utlandet og forhåndsbetaler.

Edit: Hadde vært fint dersom barbara eller liknende hadde laget en egen batteri-guide, det er tross alt noe de fleste med bærbar kommer opp i en eller annen gang. Vet de hadde en guide som skulle hjelpe til meg å maksimere levetiden, men en kjøpe/bygge guide hadde vært helt kjempe.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...