Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN har opptatt signal!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et system der jeg kan fjernkoble meg til pc'en fra en annen maskin, jeg har ISDN linje med 2 nummer, der den ene skal brukes mot pc'en. Jeg har programvare som heter Remote Administrator.

Problemet er at når jeg skal ringe opp pc'en, så får jeg opptatt signal hele tiden, først noen lave klikkelyder, og deretter opptatt.

Hvordan løser jeg dette? Er det noe feil i oppsettet på datamaskinen? Har allerede kontrollert at selve linja og ISDN boksen er i orden. Telenor kontrollerte det for meg via telefon...

Noen som vet hva som er galt, og hvordan jeg fikser det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Remote Administrator benyttes som programvare for å logge seg på maskinen. Den er satt opp med brukere og passord i dette programmet.

Kan det være noe med at det ikke er riktig konfigurert ISDN kort? Snakket med Telenor, og de mente at dette problemet skyldes at apparatet (i dette tilfellet pc'en) ikke har tilordnet hvilket av de to nummerne som er koblet til pc'en... hvordan dette gjøres vet ikke jeg...

Lenke til kommentar

Har bare brukt RAS under WinNT og pcANYWHERE, og begge de tillot kort/modem å motta oppkall/lytting på begge nummerene. Tror nok at det er konfigurasjonen av ISDN-kortet som ikke er korrekt. Fra beskrivelsen din, høres det ut som at programvaren ikke "lytter" på linjen. Hva slags ISDN-kort bruker du? Bruker du CAPI, COM-port eller en spesiell ISDN-port? Har du sjekket om programmet trenger noen spesielle services startet? Har du prøvd å ringe til begge nummerene? Hvilket OS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...