Gå til innhold

Ny HD og ny DVD-brenner! Hva bør jeg kjøpe?

a_f

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe Seagate Barracuda 7200.7 200 GB. Er det en grei disk? eller bør jeg gå for en annen merke? Har ikke bestemt om jeg skal ha PATA eler SATA...

Ny DVD brenner skal jeg også ha. Nec ND-3500 høres ok ut, men det kommer ikke før slutten av måned. Er den bedre enn Nec ND-2510A? Men som sagt, så har ikke jeg bestemt meg helt ennå, så det er bare å komme med forslag! :)

PS Hvis jeg skulle gå for en SATA disk, må jeg kjøpe SATA strømkabel? Eller er den med harddisk allerede?

Endret av a_f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ville heller gått for disse:

Wd Harddisk 200.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB (Wd= Westeren Digital)

Vill ikke si at nec dvdbrebber er det beste valget heller, ville gått for denne.

Samsung DVD Recorder +R/+RW -R/-RW 12X/8X/4X/4X/40X/24X Retail With Software. denne er helt ok, har den selv. :D

lykke til med handlen da.. :thumbup:
Lenke til kommentar

Vill ikke si at nec dvdbrebber er det beste valget heller, ville gått for denne.

Samsung DVD Recorder +R/+RW -R/-RW 12X/8X/4X/4X/40X/24X Retail With Software. denne er helt ok, har den selv.  :D

lykke til med handlen da..  :thumbup:

Er ikke WD litt bråkete?? Hvor kan jeg finne info om den samsung brenner??

Lenke til kommentar

Samsung DVD Recorder +R/+RW -R/-RW 12X/8X/4X/4X/40X/24X Retail With Software. denne er helt ok, har den selv.  :D

lykke til med handlen da..  :thumbup:

Den er sikkert helt ok, men jeg har bedre tro på NEC 3500...

NEC DVD recorder ND-3500A IDE (kommer i flere farger) Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Lesehastighet 48x (CD) / 16x (DVD)

Skrivehastighet 48x (CD) / 16x (DVD-R) / 16x (DVD+R) / 4x (DVD+R DL)

Overskrivingshastighet 24x (CD) / 4x (DVD-RW) / 4x (DVD+RW)

Støttede CD-formater CD Text, CD Extra, CD-DA (audio), CD-I, CD-ROM XA, Photo CD, Video CD, CD-ROM

WD har jeg hatt en del problemer med, så dem liker jeg heller ikke :hrm:

Endret av INTERcEPTOR
Lenke til kommentar

s-ata er ikke noe merkbart rask i vanlige oppgaver, som regneark, word og slikt, men f.eks når du overfører filer til en sata disk, så vil den stå å tikke, mens en pata vil jobbe for fullt. Dette på grunn av overføringshastigheten som er en del høyere enn pata.

Ville anbefalt en WD 200gb sata. Den yter bra, har to WD disker i min maskin, og begge har fungert feilfritt til nå. Den ene har stått i et år snart, og den andre har stått i en mnd. Dette med at WD bråker så ufattelig mye mer skjønner jeg ikke. Har en seagate barracuda 160gb sata disk, og raptoren min bråker mindre enn den.

benknude: Anbefaler du alt du har selv? nec 3500A er nok litt bedre enn den samsungen din, vil jeg tro. Har selv en NEC 2510A, det er et av de lurere kjøpene mine den siste tiden ;)

Lenke til kommentar
Men hvordan er det med strøm ledninger til sata disker? må je kjøpe en overgang, eller er den med i samme pakke som HD? Finnes det sata dvd brennere?

Noen disker har begge typer strømkontakter slik at du kan velge hvilken type du vil bruke, noen disker har kun S-ATA strøm og da må du kjøpe en overgang (dette følger ikke med!)

Av disker så er seagate på topp på min favorittliste, da jeg enda ikke har hatt en eneste disk av typen barracuda ATA som har feilet + lavt støynivå! Deretter kommer de nye Hitachi diskene som jeg også har vært fornøyd med. WD har jeg hatt en feilprosent på rundt 50% (1 stk WD120BB feilet, 2stk DOA WD2500PD og en WD2500JD som feilet) på så de liker jeg ikke - kjipt å miste data. Maxtor bråker for mye (innst i granskauen irriterende høyfrekvent pipelyd fra ALLE maxtor disker jeg har hatt).

Jepp, det finnes 1 S-ATA brenner på markedet: Plextor PX-712SA.

Selv vil jeg nok gått for NEC ND-3500A (er på lager hos norek/norkom sine forhandlere) eller BenQ DW1600A (som kan oppgraderes til DW1620 og får da 16x DVD-R/4x DVD-RW også).

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen!!

Da blir det NEC og Seagate. Ska bestille hos Komplett eller Netshop nå. Bare litt synd at de ikke får inn brenneren i svart fø om et par uker...

Endret av a_f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...