josteinsen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) hvilke av disse er best, eller er det noe særlig forskjell? ser at nforce3 er litt dyrere. skal sette sammen min første stasjonære på psdata socket 754 selvsagt Endret 17. august 2004 av josteinsen Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 nForce3 er bedre til klokking. Via K8T800 er mer stabilt i mine øyne, da jeg har hatt begge. Gikk dog over til Intel, likte dette bedre Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 ok..takker. men i vanlig bruk uten klokking så vil ytelsen være tilnærmet samme? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 ok..takker. men i vanlig bruk uten klokking så vil ytelsen være tilnærmet samme? VIA vil nok være litt raskere.. Mere stabilt og høyere diskytelse.. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 ok..takker. men i vanlig bruk uten klokking så vil ytelsen være tilnærmet samme? VIA vil nok være litt raskere.. Mere stabilt og høyere diskytelse.. Andre veien VIA sliter mer med diskkontrollerne sine (PATA, ikke SATA); de bruker forholdsvis høy prosessorkraft. Nforce har ikke dette problemet. Mer dog at VIA har blitt bedre på dette, så alt i alt er det vel nesten hipp som happ hva du velger, men selv gikk jeg altså for nforce pga diskytelsen da jeg bruker maskinen til videoredigering og det er ganske diskintensiv jobbing. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 høyere diskytelse.. ok... nå har jeg selv nF3 og noe av det som overbeviste meg var DG sine omtaler(samt egene dårlige erfaringer med eldre via). Dette er en av de få gangene som vi sitter med en ganske god følelse etter å ha testet et VIA-basert hovedkort. Det er likevel fortsatt et lite stykke igjen til vi klarer å anbefale det fremfor et nForce3 250-basert kort, av den enkle grunn at harddiskytelsen enda har et stykke igjen til perfeksjon. kopiert fra hw.no sin test av ABIT KV8-Pro. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 aha, men jeg skal bruke SATA disk så da spiller det vel ingen rolle...eller? var det ikke bare PATA som var treg? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) ok..takker. men i vanlig bruk uten klokking så vil ytelsen være tilnærmet samme? VIA vil nok være litt raskere.. Mere stabilt og høyere diskytelse.. Den var ny du... nforce3 har bedre diskytelse enn VIA noe som også er blitt testet. nForce 3 er også mer stabilt enn via da nforce3 sluker så og si alt av minne noe ikke VIA har bevist. nforce 3 er også raskere enn VIA på enkelte ting men forskjellen mellom disse brikkesettene er så liten at det ikke merkes, borsett at nforce3 har mye bedre diskytelse. Endret 17. august 2004 av Falcon_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Smak og behag, sier jeg, etter å ha lest litt tester rundt. Smaken min sier nForce 3. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hva med nforce3 ultra ? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Klage på topic: VIA KT800 er et brikkesett for socket A (avtakeren, KT880 ligger på linje med nForce2), nForce3 er et brikkesett for socket 754/939. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 ok....VIA K8T800 da.... fornøyd endrebjørnsvik89? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 ok....VIA K8T800 da.... fornøyd endrebjørnsvik89? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå