granhus Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) hei! jeg har akkurat overtatt ansvaret for en quiz kanal på IRC og trenger å få konvertert databasen litt. jeg vet at dette forumet er for å få hjelp innen php scripting, men jeg vet ikke hvor jeg ellers kan spørre. har en kompis som fixa noe lignende i java tidligre, han sa det var meget enkelt å gjøre i både php og java.. så jeg drister meg til å spørre om noen kan gjøre dette for meg. slik er databasen nå: spørsmål*svar spørsmål*svar osv slik må den være: svar|spørsmål svar|spørsmål osv Endret 17. august 2004 av granhus Lenke til kommentar
granhus Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 jeg fikk hjelp på irc Lenke til kommentar
gather Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 sånn for ettertiden kanskje du kunne skrevet hvordan du gjorde det så andre som søker på det kan få nytte av det ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 en perl oneliner løser denne meget enkelt: torbjorn@intern(~)$ cat spmfil.txt spørsmål*svar spørsmål*svar torbjorn@intern(~)$ cat spmfil.txt | perl -n -e 'chomp;print join "|",reverse split /\*/;print "\n"' svar|spørsmål svar|spørsmål torbjorn@intern(~)$ Lenke til kommentar
granhus Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 sånn for ettertiden kanskje du kunne skrevet hvordan du gjorde det så andre som søker på det kan få nytte av det ? en kompis som laga et lite java program. hvis det er intressant kan jeg sikkert få tak i koden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå