Gå til innhold

Nye RAM brikker

Storm29

Anbefalte innlegg

Hei...

Har ett 333Mhz HK som jeg i dag kjører 2 stk TwinMos PC2700 256MB CL2 brikker på.

Skal ha mer ram og valgene er:

1 stk TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2 Chip = WLCSP, (DDR-PC400MHz) og kjøre denne sammen med de to jeg har fra før...

2 stk TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2 Chip = WLCSP, (DDR-PC400MHz) og selge de gamle.

Vil det bli noen problemer med løsning nr. 1?? Noe å si at man kjører PC3200 brikker på ett 333Mhz HK?

Thx! :thumbup:

Endret av Storm29
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket hovedkort er det snakk om? Hvis du leter litt på hovedkort produsentens hjemmeside vil du nok se om hovedkortet støtter DDR400.

Broren min har et hovedkort med 333MHz FSB, og det støtter kun én DDR400 minnebrikke og to DDR333 minnebrikker.

En ting til, som jeg ikke er sikker på, dersom du kjører med en DDR400 brikke og en DDR333 brikke vil begge kjøre på DDR333. Er som sagt ikke sikker på det siste.

Edit: Leif :whistle:

Endret av SilentDrive
Lenke til kommentar

Vil ikke bli noe problem med unntak av at minnebrikkene ikke kjører på samme hastighet eller samme cas latency, men det stiller hovedkortet automatisk etter den tregeste brikken.

Jeg ville heller kjøpt meg 2 x av like brikker, da slipper du ihvertfall møte på noen uventede problemer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...