viking_s Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Har noen oppgradert HD på ibooken? Har 20GB, for lite. Ser at d er mulig å kjøpe 40GB 2.5'' ATA-100 HD fra Fujitsu, Hitachi, Samsung under 1000,-. Hva anbefales? Endret 17. august 2004 av viking_s Lenke til kommentar
farris78 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 vil ikke anbefale deg å oppgradere ibooken din om du ikke er helt rå på og skru pc. det er over 40-50 skruer. og det er sinnsykt arbeid. tro meg jeg har prøvd....!! Lenke til kommentar
viking_s Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Dette er ikke noe problem: er sivilingeniør i radioelektronikk med laaang erfaring i reparasjon av forskj. devices. Lenke til kommentar
maggen Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Vil anbefale å oppgradere til en større harddisk når du først er igang... Om du har tenkt å bruke 1000,- og noen timer montering, koster det i sammenhengen lite å oppgradere til en 60 gb eller 80 gb harddisk. Når det gjelder merker og spesifikasjoner er jeg helt blank, har ikke testet ytelse/varmeutvikling på noen andre enn 60gb jeg fikk med i min pb Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg skifta HD på min iBook selv. Var ca 30 skruer som måtte ut og nesten alle hadde forskjellig størrelse. Vil anbefale deg å ha bra verkrøy når du setter i gang å skru. Det er også smart å ha et minibankkort eller lignende som du kan bruke til å brette og lirke maskinen fra hverandre. Maskinen henger ekstremt bra sammen selv om alle skruene er ute. Husk også å legg skruene etter hverandre i den rekkefølgen du tok de ut. Jeg endte opp med tre skruer ekstra da jeg var ferdig Jeg bytta tu 10GB HD til 60. Like greit å ta det høyeste når man først er i gang. Maskinen ble mye raskere etter oppdateringen ettersom jeg tok en 5400 rpm's disk Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hva slags disk brukte du da, MCDr? Vurderer å hive inn en 60GB i min iBook. Et spesielt merke eller noe sånt jeg burde går for? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hva slags disk brukte du da, MCDr? Vurderer å hive inn en 60GB i min iBook. Et spesielt merke eller noe sånt jeg burde går for? Husker ikke hva min er. Bare å kjøpe en disk, alt funker. Jeg kjøpte min på komplett. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Fett. Får gjøre det etterhvert. :-) Lenke til kommentar
Helten Karl Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Er man i tvil kan man sjekke bruker rapportene på hva som går evt. ikke går på www.xlr8yourmac.com Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Tror det var en Hitatchi Travlestar eller hva det heter jeg brukte. Apple har brukt disse tidligere så jeg satsa på det. Swag, er det du som vinner avatar konkurransen på Macrumors, eller har du bare stjelt avataren..? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Tror det var en Hitatchi Travlestar eller hva det heter jeg brukte. Apple har brukt disse tidligere så jeg satsa på det. Swag, er det du som vinner avatar konkurransen på Macrumors, eller har du bare stjelt avataren..? Det er ikke meg. Har tatt bildet fra en ikon-samling jeg fant på InterfaceLIFT, så jeg har heller ikke stjålet den (som avatar, tenker jeg på). Link: http://interfacelift.com/icons-mac/details.php?id=1257 EDIT: Ser at "alle" bruker den nå, så jeg kommer nok til å bytte den til noe annet etterhvert. EDIT 2: Tester andre avatarer nå. :-) Endret 25. august 2004 av Swag Lenke til kommentar
viking_s Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Jobben er gjørt, sist fredag, tok 3-4 timer. Installert SAMSUNG disk, meget stillegående, kjøpt på PSDATA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå